nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Jeg skal til mandag og har bestemt meg for å stå over GU. Har hørt at flere leger fraråder Gu før uke 12 fordi det ikke er lurt å tukle for mye nedi der så tidlig..Jeg kommer derfor til å si nei for sikkerhets skyld. Hva var deres erfaring på 1. kontroll
Ginger-mor Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Legen min bare kjente på livmor for å sjekke om den hadde riktig størrelse. Forrige gang hadde jeg egentlig mistet (ma) på første kontroll, så tenkte det var greit å få en bitteliten bekreftelse denne gangen:)
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2007 hvordan fant de ut at du hadde mistet på 1.kontroll da
Ranveig R Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 Eg fekk beskjed om at dei no var i ferd med å gå vekk ifrå underlivsundersøking på første kontroll, fordi den ikkje hadde noko særleg for seg. Her var det no "berre" blodprøver, blodtrykk, blodprosent, urin og vekt som vart sjekka på første kontroll. Føles litt merkeleg at dei ikkje gjorde noko for å bekrefte svangerskapet, men 5 veker forsinka mens, kvalme og bekkenløysing, samt positiv heimetest burde jo vere nok ) Skulle kome tilbake om 4-5 veker (ca veke 14) for å høyre etter hjartelyd.
Ginger-mor Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Nei, det fant de ikke ut:) Jeg gikk derifra i god tro. Men da fikk jeg store smerter en stund senere, så da skjønte jeg at noe var galt. Ikke at det gir noen bekreftelse på noen måte, men det var litt godt å vite at livmoren hadde den størrelsen den skulle ifg hvor langt jeg var på vei:) Må jo ha litt god tro også... hehe.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2007 ok takk jenter.
Serial mom Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Jeg skal ihvertfall be om UL,jeg har lite lyst å gå så lenge med død spire i magen som jeg gjorde i høst :-( Kommer derfor til å be om kontroll tidlig denne gangen,ikke i uke 11 som sist...
<3LillePrins<3 Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 jeg er i 8+0 8 dag skal til første kontroll den 13 april.. jeg er også veldig interessert i å fine ut at alt står bra til å sånn der... er liksom konstant bekymret.. alle sier liksom at "ja det kommer til å gå bra ikke bekymre deg " osv, åsså leser jeg såå masse tilfeller av det motsatte her inne å på terminklubben for november.. er det rart man bekymrer seg??
Lilledrømmen Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 Alle bekymrer seg. Desuten tror jeg at det er flere her inne som forteller når det går galt, enn når det faktisk går bra. Alle kan jo ikke legge inn innlegg som: jeg blør ikke i dag heller:) GU har stort sett gått ut av standard programmet for svangerskapskontroll. Det gir relativt lite informasjon. Om et par uker kan du selv kjenne livmoren, som et fastere område over skambeinet/os pubis. Da kan du få en liten bekreftelse på at at du er gravid hver gang du tar deg på magen:) Alle må prøve å slappe litt av, men tro meg, jeg vet det er vanskelig. Lykke til alle sammen!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 17. mars 2007 #11 Skrevet 17. mars 2007 skal på første kontroll freda den 30. GU er di sluttet å ta på 1. gangs kontrollen så det slipper jeg=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå