dona Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Hei. Har begynt å tenke litt på sommer ferien. Vi har veldig lyst til å dra sydover. Jeg er ikke gravid enda men det er jo en viss mulighet for at det kan skje før sommeren ( er i 15 pp). Det jeg er redd for er å bli veldig dårlig den første tiden slik at jeg ikke får en fin ferie. Så er det det med varmen og om man må være ekstra forsiktige i forhold til bakterier. Noen med erfaringer her?
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Eg va på ferie i egypt da eg va 4 mnd på vei sist.... va ingen problemer, det eneste vi måtte passe på va uvaska grønnsaker, og flaskevann...
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 Ja men du er jo ikke gravid engang og sommeren nærmener seg med stormskritt. klar du skal til syden da!! Jeg er i uke 10 nå og har bestilt tur til syden i august og da er jeg 30 uker på vei. Har diskutert med med mange her på BIM og det går visst kjempefint d! Det eneste man bør unngå ( dersom du blir gravid) er å dra til eksotiske reisemål pga ukjente bakterier og sånnt. Bestill deg en og og dra. =D
dona Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2007 Takk for svar. Det er veldig godt å høre deres erfaringer. Blir vel til at vi reiser. Må ha noe positivt å se fram til.
Serial mom Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Klart du må reise!:-) Ikke tenk på at du kanskje kan bli dårlig,eller at det finnes "farlige" bakterier og sånn,det er ingen problem ute på tur,dersom du ikke skal til tjukkeste afrika eller no sånt! De har kjempebra hygieneforhold rundt om,og det eneste du trenger å passe deg for er visse typer av upasteuriserte oster og kanskje is som har ligget fremme lenge. ellers er en del eksotiske fiskearter ikke anbefalt,men på en vanlig charterreise er det som regel ikke noe problem. Vi reiste ut på en ett år lang seiltur da vi planla barn,kunne ikke la hele verden vente bare fordi vi hadde lyst på baby. Ble ikke gravid iløpet av turen desverre,men er skikkelig glad for at vi ikke ga opp drømmen om å reise,bare fordi noe KUNNE skje! :-) Go for it!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå