Gå til innhold

Fargevalg til hjemmestrikka kjørepose - tips?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Ingrids mormor har fått strikkedilla og skal strikke en kjørepose til Ingrid. Jeg har lyst på en strikket i striper, og tenker som så at når det legges ned så mye jobb i det, bør den kunne brukes til nestemann også. Derfor prøver jeg å tenke på litt "nøytrale" fargekombinasjoner.

 

Har tenkt på tre-fire ulike farger i posen. Jeg liker sterke farger, ikke pasteller, kan evt brukes som kontrastfarge.

 

Forslag til farger som går sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med blått, rødt og grønt. I skikkelig klare, sterke farger?

 

Synes brunt er fint sammen med enten blått eller rosa, men da blir det jo ikke kjønnsnøytralt. Synes også beige er fint, men der synes det vel fort dersom posen blir skitten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant! Jeg setter så pris på hjemmelagd! Ingrid har fått hjemmestrikka fra sin mormor, farmor, og oldemor - og litt fra meg da. Begynte å legge ut noen bilder av klærne på juliklubb-siden - det er jo fine "skryteplagg"! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo ganske nøytrale farger. Tenkte litt på brunt sammen med de tre fargene, men vet ikkke, det er så mye lettere å se når man har garnet framfor seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var kjempefine klær! :o)

Husker du laget en tråd om man tok bilder av barna i alle de forskjellige klærne... Skjønner jo at du "må" ta bilder av Ingrid i alle klærne hennes når hun får sånne fine hjemmelagede klær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar grønt som hovedfarge, kan du jo ha smalere striper av andre farger, rødt, blått, brunt, orange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips! Den kjøreposen du fant på Alexi ga meg god inspirasjon, -carina-! Og kombinert med tre små :-) sine tips ble det grønn i tre nyanser og lys brunt, med en mørkere grønn som hovedfarge med bredest striper. Nå er den satt i produksjon, skal ta bilde av den når den er ferdig og legge den ut på siden! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes kjempefint ut! Gleder meg til å få se bilde!

Og ja, jeg er fortsatt misunnelig på at du får sånn hjemmestrikka pose... Fikk nesten litt lyst til å strikke en sånn en selv!

 

Er den posen tykk? Eller er det meningen at den skal fores med noe?

Har du oppskrift? Eller strikkes det bare på "frihånd"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrids mormor har strikket en før hun, faktisk, i ganske tykt ullgarn. Hun lurte på om jeg ville ha to, og det kunne jeg jo gjerne få! :-)

 

Jeg har kjøpt ganske tykt ullgarn, Topp t tå, heter garnet, koster 15 kr på Nille, sikkert billigere på Sparkjøp. Med tykt garn går det jo også ganske fort! Den skal ikke fores, og jeg har testet den, den holder henne god og varm, jeg har bare dyna hennes over henne.

 

På www.garnstudio.com finner du gratis oppskrifter på kjøreposer. Du trenger jo ikke strikke det i de mønstrene, men da vet du sånn cirka hvor mye du skal legge opp, osv.

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=14〈=no

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b10&d_id=10〈=no

 

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=52&d_id=20〈=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Hoppetussa!

Det ser ut som om du har prøvd å svare på denne uten at svaret ble lagret... Så da tar jeg meg den frihet i å dytte denne til toppen igjen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror svaret har kommet opp nå? Jeg skal legge ut bilde av kjøreposen som allerede er ferdig på hjemmesiden - til inspirasjon og beundring! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetussa

 

Jeg så på oppskriftene du hadde lagt ut, de var bare helt nydelige da. Jeg har en mamma som er glad i å strikke, tror jeg skal tipse henne litt.... men et spørsmål bare. Hvis de sitter i selen i sportsvogna, da er det vel litt vanskelig med sånn "hel" underdel? Eller lages det hull til selene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var kjempefine!!

Jeg må si at jeg fikk litt lyst til å strikke nå... Problemet er bare at jeg sitter for mye foran PC'en, har vel ikke tid til begge deler! Kanskje neste baby får en sånn en pose?! :o) Jeg strikker ikke sååå fort, så jeg rekker neppe å bli ferdig før vinteren er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om oppskriftene har tatt mål for hull til selene, jeg vet noen har det. Men det er ganske enkelt å gjøre noe med. Det er bare å sy der du skal ha hull, klippe opp der du ønsker og sy over med symaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...