Gå til innhold

Gravid, men merker ingenting...


*1+1=2 små*

Anbefalte innlegg

hei, jeg tror jeg er ca 1-2 uker på vei...(altså forventet mens var for en uke siden)men har helt slutta å være kvalm osv.

Eneste er at jeg er utrolig treg i magen, og har konstant litt press nederst i magen.

 

Noen som kan fortelle om det er farlig eller ikke? Tror som sagt det bare er fordi jeg ikke kommer meg på do...men godt å høre om folk kanskje har vært borti det.

 

Føler meg også sikkelig oppblåst, stor i magen, og selv om jeg er klar over at jeg ikke akkuratt har mage pga gravididet så kjennes jeg større ut:P

Så må gå rundt med store bukser:P

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er en uke over forventet mens så er du ca 5 uker på vei..... Det blir regnet fra 1. dag i siste mens....

Er ikke alle som blir kvalme, noen er det i variert grad... Sånn som meg, jeg blir bare kvalm av enkelte lukter...Treg mage er ganske vanlig, oppblåst like så.

Høres ganske så normalt ut for meg.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Da jeg var gravid i høst(mista i uke 11),så ble jeg ikke kvalm før uti uke 6 en gang,men da ble jeg skikkelig kvalm også! Det er ikke alle som blir så kvalme,noen blir det bare på morgenen,noen når de ikke har spist på en stund,noen når de stresser eller er trøtt,eller idioter som meg,som var kvalm 24-7,bah!) Jeg testa positivt igår,idag er jeg 4+4,og kjenner ingenting til hverken kvalme eller ømme pupper eller noe. De to andre gangene har jeg hatt kjempeømme pupper. Dette varierer veldig fra jente til jente,og fra svangerskap til svangerskap,det neste trenger ikke bli som det første...

 

om du sjekker ut terminkalkulatoren på www.babyverden.no,så kan du regne ut eksakt hvor lang du er på vei(om du vet når siste mens starta)

 

De fleste har et eller annet med magen,enten treg elle løs mage,luft eller stikninger,det varierer hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg hadde min siste mens rundt 15.januar, men vi startet ikke å prøve før ca 18.februar, og jeg er gravid nå. Fant det ut ca halvannen uke etterpå..

 

Hvor langt på vei er jeg da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt forvirra jeg nå.... Fant det ut halvannen uke etter hva? etter 18 februar?

Om du ikke har hatt noen mens etter den i januar, er det den mensen du må regne etter...foreløpig. og da er du 8 uker og 5 dager på vei.... med termin 24. oktober

 

Om du vet du ikke har kunnet bli gravid mellom siste mens og 18. februar, da må du nok på ultralyd for å finne ut hvor langt på vei du er...

 

Men jeg vil tro at siden du ikke har hatt mens etter den i januar, så ble du da gravid før 18 februar, om du ikke har veeeldig lange sykluser da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig uregelmessig mens, kan gå 3-4 mnd før neste kommer kan du si.

 

Jeg vet at jeg hadde mensen i januar en gang, men ikke helt eksakt når jeg hadde den, men tror det var FØR 15.-20 januar jeg hadde den.

 

Vi bestemte oss for å prøve den 18.februar, og 3.mars fant jeg ut at jeg var gravid, det var da jeg testet meg 1.gang så jeg kan vel i teorien vært gravid før jeg testet meg den 3.mars og...?

 

Er bare så i tvil hvor langt jeg er på vei... Er det mulig at jeg kan bli gravid og samtidig slå ut på en test ca halvannen uke etterpå???

 

Syns det er helt utrolig selv, men jeg er gravid, men lurer bare på hvor langt på vei jeg kan være???

 

Er det noen der ute som kan ha en teori på dette? Skal ikke til legen før om 14 dager...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... Blir nok litt vanklig å finne ut hvor langt du er på vei. Det tar ca 2 uker før testen blir positiv.

Men om vi går ut ifra at det ikke var mulighet for at du ble gravid før 18, februar, vil jeg tro du ble gravid med en gang etter... Da skal du være ca 6 uker på vei..(legene regner fra 14 dager før befruktningen). Fosteret ligger da to uker etter mor.

Sikkert ikke mye til hjelp men.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...