Gå til innhold

Emma spiste grøt!!!!!


mammasgojente

Anbefalte innlegg

Emma har nektet å spise noe som likner grøt... Hun lukter det når skjea nærmer seg og så kniper hun igjen..

 

I dag har jeg laget opp 10 middager til henne og så laget jeg også en stor posjon eplemos som jeg frøs ned...

 

Og så tenkte jeg at jeg kan jo prøve en ting til.. Kanskje det er noe med babygrøtene hun ikke liker, så jeg laget vanlig havregrøt på vann og med eplemos... Og gjett hva.. Hun spiste!!!! 11 avent skjeer, men da var hun mett... og kornene er jo så store så hun måtte jobbe skikkelig mye for å "tygge" grøten med gommene...

 

Skal prøve igjen til frokost og er så spent på om jeg nå kan få henne til å endelig spise grøt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, så gøy da! Du skal se at du har en liten gormet-frøken som ikke liker sånn ferdigfabrikerte middager!! ;o) Så nå blir du nok stående på kjøkkenet for å lage til mat til Emma! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges spiste Emma noen skjeer med "voksen" havregrøt med hjemmelaget eplemos.. Ikke så storspist på morgenen så det er greit.. Hun gapte iallefall som er helt utrolig når det gjelder grøt ;)

 

Og da jeg var og handlet i dag så kjøpte jeg maisgrøt (4mnd). hun er jo så glad i all middag med mais i, og selv om hun nektet maisgrøt da hun var liten så er jo det så leeenge siden.. Og jammen meg gikk ikke det også ned... 11-12 avent skjeer... behøvde ikke engang å blande med fruktmosen son jeg hadde stående klar...

 

Om hun bare kan venne seg til å spise grøt nå så er jeg knall fornøyd.. Og vi som skal til London i neste uke... bare sååå mye lettere å bare koke vann og lage grøt... Det klarer jeg jo fint med vannkokeren på hotell rommet :) Jippi!!!!!

 

(Stakkars vesla, ikke lett når mamma er like sta som henne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at jenta di vil ha grøt da, og at du ikke ga opp :o) Dere kommer nok til å få det kjempefint på tur til London, god tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun likte det! Synes du er utrolig kreativ (og litt sta da, hehe) som får i henne mat :-)

 

Og støtter -carina- i at hun nok er ei lita gourmet-frøken ;-) så utrolig skjønt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lille gourmet frøkna mi har vist kapitulert :) hun skjønte at det ikke nyttet å kjempe mot en sta mamma så nå spiste hun maisgrøt til frokost igjen, ca 15 avent skjeer!!! jeg tror jeg har knekket "grøt-koden" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hihi, så flott da!

 

Jeg prøver å lære Maja at 'mamma er staest (og vet best selvfølgelig!)' - men siden hun har arvet staheten til både pappan OG mamman så sier det seg selv at vi har litt kamper innimellom :-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det går rette veien, da! :o)

Nå har vi grøt-nekt her i huset for tiden, men tror det har sammenheng med dårlig søvn, feber og kanskje tenner på vei... Tror det er på vei til å bedre seg igjen i dag! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...