Gå til innhold

Dere som har hatt raske fødsler

Nummer-3

Anbefalte innlegg

Jeg er nå gravid med tredjemann, og siden den forrige fødselen gikk veldig raskt går jeg nå rundt og er redd for å ende opp med hjemmefødsel.

Forrige mann kom etter 1 time og 45 min fraførste antydning til fødsel. (Startet fra ingenting til rett på kraftige rier som varte i 2-3 minutter og 1-2 minutter mellomrom). P.g.a. at det tar en stund å hente barnvakt kom vi oss ikke til fødestua før 15 minutt før gutten var ute.

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer fra lignende, hvordan ble neste fødsel. Må den bli enda raskere? Skal vi satse på å ringe ambulanse denne gangen slik at jeg kan dra i forveien? Bør vi få opplæring i hjemmefødsel for sikkerhetsskyld?

Tusen takk hvis noen vil dele sine erfaringer med meg.

Fortsetter under...

Tendesen er jo at fødslene går raskere jo flere ganger du har født, så du bør vel ta en samtale med jordmor og lage en plan.. Ei venninne som bor et stykke unna sykehuset ble sjekket (modning og sånn) annenhver dag, og uka før termin ble hun lagt inn fordi de var redde for enda en styrtfødsel, men hun brukte litt lenger tid på nr 2.

Du har ikke mulighet til å ha en barnevakt boende hos dere den siste uka da, en bestemor eller en barnløs venninne, så slipper du engste deg sånn..

Hei... Jeg har født 5 ganger... Fødsel nr tok ca 6 timer... de 4 andre har vært ganske like, lagt seg på 2 timer... Jeg har 40 minutter ca inn til sykehuset. Tenker masse på at jeg muligens ikke rekker frem til sykehuset, da fødslene har begynt med med svake rier, og jeg har en mann som har 45 minutter kjøring hjem fra jobb.

Her i gården har naboene sagt de skal være på "standby", de stiller med barnevakt til evnt svigermor eller svogeren min rekker å komme, og de har også meldt seg som sjåfør om mannen min er på jobb, da han jobber 5-10 minutter fra sykehuset...

Du har ikke noen sånne engler til naboer du da? Som kan trå til?

Det eneste rådet jeg kan gi deg er bare at du reiser inn så fort du har en mistanke til at fødselen er i gang...

Og da er det kjekt å ha et "team" av hjelpere..

Spør alle du synes du kan spørre, det hadde jeg gjort om ikke naboene hadde meldt seg først, hehe

Men her skal det ikke skje noe før i oktober da, så vi er tidlig ute...

Hei..

Jo da d e vist mange av oss som har raske fød..

Jeg har epilepsi å er råda til å føde i t.heim..,

men min første gutt ble jeg laktinn pga over tid.

men når han bestemnte sei får at tiden var inne så ble jeg lakt inn på føden kl 01.00 å han var ut 01.14. den andre kom før tidn å da kom jeg meg ikke lenger enn til lege kontore der brukte jeg også 15 min så var alt over..

Alt jeg har før pressrian er bitelitt muring i ryggen.

Jeg har 3 timer m kjøring til t.heim..

Så denne gangen er jeg også spent..

hehe =)

Heisan! Min andre fødsel tok også 1 time 45 minutter fra første "murring". 40 minutt til føden, så jenta ble født 5 minutt etter ankomst.

Var rimelig spent da jeg skulle ha nummer tre, 6 år senere:-) Våknet presis kl.07.00, og to minutt mellom riene. 08.20 ankom vi sykehuset, og 08.50 var gutten født. Glad vi reiste med en gang, for nå fikk vi iallfall hele 30 minutt på sykehuset:-)

Kjenner godt til den tanken. Fikk nr 4 for noen mnd siden, åtte år etter nr 3. alle fødsler veldig raske,(2-3 t) med en eller to pressrier. min erfaring har vert at alle fødselene har vert veldig like både i lengde og intensitet.likevel godt å vere forberedt på at det går minst like fort og planlegg etter det:-)

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...