Gå til innhold

Lille Andreas er født :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt seint ute med fødselsnyheten min, men her kommer historien min.

Natt til fredag 2. mars (terminen min) kjente jeg at lillebror nr. 3 hadde klare planer om å komme ut og møte oss. Jeg kom meg greit gjennom natta, sov meg gjennom ujevne rier, men utpå morrakvisten syntes jeg det begynte å bli såpass heftig at jeg vekket samboer for å diskutere om vi burde dra på sykehuset. Problemet var at han absolutt burde ha vært på skolen og tatt en eksamen den formiddagen, så vi hadde liksom ikke "bestilt" fødsel akkurat da....:-) Mens vi drev og pakket saker til bagen og styrte og stelte litt, merket jeg at riene roet seg når jeg ikke lå ned, det hele stoppet nesten helt opp. Dermed "parkerte" vi meg i en stol mens sambo dro avgårde med ungene i barnehagen og videre til eksamen, og mamma kom og "passet på" meg.

I den stolen ble jeg sittende hele formiddagen, riene kom med ujevne mellomrom, og jeg sov mye av tiden. Sambo gjennomførte eksamen (vi har ikke fått resultatet enda....er litt spent på det....) og rakk hjem med god margin. Rundt barnetv-tid begynte det hele å ta seg kraftig opp og jeg fant ut at det var på tide å komme seg avgårde.

Var litt bekymra for at det skulle være lenge igjen, de andre fødslene mine har tatt laaaang tid, men til vår store glede var det åpning på 6-7 cm. Jeg jobba meg igjennom en drøy times rier til, stående (eller kanskje heller hengende) over prekestol for å få hjelp av tyngdekraften, og det ga resultater, 9 cm og klar for fødsel, sa jordmor. Vannet gikk og da var det bare å begynne å presse. Jordmor var fantastisk flink til å støtte hodet og veilede meg til å holde igjen sånn at jeg ikke fikk noen rifter eller sår, og etter ca 20 min. med pressrier fikk jeg verdens nydeligste gutt lagt på magen min, bare 2 timer etter at vi ankom sykehuset!

Jeg er sikker på at det ikke er mulig å være mer lykkelig enn jeg var akkurat da, mamma til enda en velskapt krabat, også en så rask og grei fødsel - helt fantastisk!

Og fantastisk er det enda, på tross av litt brystbetennelse, ei feberkule, noe UVI, renselse og etterrier og en relativt stor dose sjalusi fra han som er vant til å være minst....hverdagen er her med et helt nytt bittelite menneske i familien! Det er fantastisk og slitsomt, men framfor alt magisk. Tenk at vi har klart å skape denne perfekte lille skapningen!

Takk for meg og lykke til, alle dere som fortsatt venter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer en masse! Høres kjempekosli ut med baby, og er det ikke rart som hverdagen setter inn. Og det nye lille mennesket er tilstede som om det hadde vært det bestandig. Merkelig merkelig

Skrevet

Gratulerer så mye!! Så koselig historie.....åhhh som jeg gleder meg til å få vår fjerde gutt!!!!

Kos dere videre!

Skrevet

Gratulerer so masse med Andreas :o) Kos dokke :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...