Gå til innhold

10 uker gammel gutt som plutselig spiser mindre..noen som vet?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 10 uker som alltid har vært ganske "glupsk". Han har bestandig spist til det er tomt(han får kun mme). Men de siste dagene har han plutselig begynt å tøyse litt når han spiser, og jeg mistenker at det er fordi han er mett.

Er ikke det litt rart? I mitt hode er det logisk at behovet for mat øker proposjonelt med økende vekt. Eller er det jeg som tar feil?

kan det være slik at han er over den verste vekstspurten, og dermed har et lavere energibehov?

Noen med lignende erfaringer? Eller noen som vet noe om dette?

Fortsetter under...

Har gått gjennom en sånn periode med min. Spurte legen om dette, han sa at han selv regulerer dette, sier fra når han er sulten, og viser når han er mett. Nå er min i godt hold da, det skal sies, så ingen fare for at han skal sulte akkurat. Men jeg var jo litt stressa en periode når han ikke spiste noe særlig, iallfall ikke sett i forhold til tidligere, i likhet med din er han en glupsking :) Det som skjedde var at jeg ble redd for dehydrering og jeg vet ikke hva, så jeg begynte å fore oftere, og da drakk han iallfall mindre hver gang *s* Men fikk vite at alt var fint, han styrer det selv og så lenge almenntilstanden er god så er alt i skjønneste orden. Så jeg tror du skal la han styre det selv, er visst vanlig med forandringer i apetitten etter det jeg forstår, sikkert spesielt når de er over den verste nyfødtperioden. Etter perioden her hvor han spiste markant mindre enn før, så har han gått over til å spise større måltider sjeldnere. Det kan gå mange timer mellom hver gang, nesten så jeg stusser litt iblant. Hender jeg gir utfra klokka, med tanke på å være litt føre var så han ikke plutselig skal bli altfor sulten og bli helt krakilsk, svelge luft osv, men stort sett regulerer han selv. Hender han drikker 200 ml "bare" 4 ganger om dagen. Jeg syns det høres litt lite ut da, men legen sa at 5 måltider om dagen holder lenge, og at han jo styrer selv. Nå er jo din yngre da, du kan jo høre med legen hvis du er usikker. Tror det går helt fint og er veldig vanlig :-)

samme her... lillegutt har spist 160ml 6 ganger om dagen ganske lenge... nå spiser han 5 ganger om dagen... 4x160ml og 220 før han legger seg.. er nok ganske vanlig :) han er 12 uker i morgen forresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...