Gå til innhold

Hvordan ble dere gravide???


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle damer :)

Vil først og fremst si gratulerer til dere alle :)

Jeg tilhører på "slitere" og jeg bare lurer på om dere husker hva som gjorde dere gravide?? Husker dere det?

 

Håper jeg får noen tips :)

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!

Etter mangen måneder med skuffelser sluttet vi med eggløsnings tester, sluttet å fokusere på det, og så begynte jeg å søke ny jobb! Fylte tiden rett og slett med masse annet, og da satt spiren!

Vet det ikke er enkelt å ikke tenke på det, men jeg er sikker på at for min del så var det det som hjalp.

Lykke til!

:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm... Det er det vi har tenkt litt på og... Jeg har akkurat begynt i ny jobb.. trives kjempe godt og der er det alltid mye å gjøre så jeg rekker ikke tenke på noe annet... og når jeg kommer hjem så sover jeg... hehe... så det er ikke tid til å tenke så mye for å si det sånn... hehe...

tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex annankvar kveld frå mensen var ferdig og fram til eg var heilt sikker på at el var over for lenge sidan. Pute under rompa og beina i véret så lenge eg orka etterpå. Ser passe lurt ut, men kva gjer ein ikkje for å få lov til å gå rundt og spy i nokre månader... Stod heller ikkje opp frå senga før neste morgon (eller om eg måtte på do utpå natta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde siden sommeren 2006. Ikke noe spire før vi valgte å slutte å prøve for å bli gravid, men heller ta tiden til hjelp. Det gikk ikke en mnd før jeg var gravid etter det. Så tipse mitt er: SLUTT Å TENK SÅ MYE PÅ DET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det heldigvis vitenskapelig bevist at det å tenke på det ikke har noe å si.Og takk og pris for det, ellers hadde ingen blitt gravide av de som bestemmer seg for å begynne å prøve. For alle de tenker på det.Og da hadde heller ingen blitt gravid med prøverør som er noe av det mest stressfulle man kan gå gjennom.

Vi prøvde i to år, og det å reise bort, skifte jobb, få oss katt osv skaffet oss ikke barn i magen. Vi står faktisk i prøverørskø men så har jeg likevel fått ett mirakal i magen, og det er pga medisinsk behandling. Jeg har nemlig insulin resistanse og det gjør det vanskelig å bli gravid samt øker faren for SA.Jeg har gått påmetfomin og lavkarbo diett i 6 mnd og det har hjulpet. Metforminen skal også hjelpe meg å hode på spiren. I tillegg hadde mannen litt dårlig sæd så han har gått på antibiotika kur og lav karbo diett også (selv om han er slank. Man kan og ha insulin resistanse som slank). Han har også tatt kosttilskudd for å forbedre sæden.

 

Jeg anbefalerdeg hvis duer sliter å gå inn på sliter forumet eller på www.fub.no

 

Der treffer du likesinnede og slipper å få slike råd som ikke tenk på det. Jeg vet at folk mener det vel,men vi som har prøvdlenge blir såret av slike kommentarer for det betyr jo at folk mener det er vår feil vi ikke blir gravid fordi vitenker på det. Og som sagt er det vitenskapelig bevist at det ikke har innvirkning, så tenk på det så mye du vil du!Jeg ble gravid fordi jeg tenkte på det, for det gjorde at jeg oppsøkte hjelp, og las masse på nettet og fant ut det med insulin resistanse. Det var ikke legen som fant det ut,men da jeg kom med det jeg hadde lest var legen enig og satt meg på medisin.

 

Masse lykke til fra ei som prøvde i 2 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sluttet å passe oss i februar og jeg ble gravid med en gang. Det var sex hver dag i ca 15 dager kanskje mer også. Jeg har ikke brukt noe p-piller på 4 år kun passet oss og brukt kondom.

 

Jeg brukte også slimløsende hostesaft 3-4 dager før og 3-4 dager etter EL. Jeg pleier å ha regelmessig mens og vet alltid når jeg har EL.

 

Tror at sex hver dag er saken. LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si til deg kristy-10.11.07, at det er ingen som skylder på dere fordi dere ikke blir gravid. Hvor har du fått det fra? For min del så hjalp det å ikke tenke på det. Når det gjelder deg så skyldes jo det andre problemer som gjør at du ikke kunne få barn uten hjelp. Dessuten så er inlegg ment til alle som er gravid, så når du skriver på den måten så for du alle andre til å føle seg som om de gir feil råd, og det tror jeg ikke det er noen som vil. Det er heller ikke riktig av deg å si at måten veldig mange tror de ble gravide på er vitenskapelig ikke riktig. Vi vet alle hvor fort vitenskapelig til kan slå feil. Men fint at du sier din historie og jeg er sikker på at det hjelper hun å. Men husk at vi ikke vet hvor lenge hun har prøøvd og dermed er det greit at hun prøver litt andre ting før hun finner ut at hun trenger hjelp med å bli gravid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!!

Tusen takk for alle de fine svara jeg har fått :)

Vi har prøvd i 1,5 år og jeg har begynt på Pergo.

Mannens sædkvalitet er super og jeg har vært innom å tatt lap.

Så jeg har fått masse hjelp fra leger, men jeg trur jeg egentlig spurte for å kanskje prøve noe annet enn Pergo.

Man skal jo ikke ta pergo hver mnd så jeg har litt lyst til å prøve noe annet neste mnd.. :)

Vi har forresten sex annen hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare si lykke til ;) håper det klaffer for dere snart!

Selv ble jeg gravid på prevansjon, så har desverre ingen tips å komme med så i måte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg også lykke til!

 

Jeg var også sliter,passerer snart 2 år som prøvere,der jeg har blitt grabid og mista 2 ganger. første gang ble jeg gravid bare etter 1 mnd,men fikk en SA i uke 5. Andre gang tok det lang tid med,ca 1,5 år etter SA'n,da ble jeg gravid på bryllupsnatta. Hadde da starta utredning,og hadde time for lap.,noe jeg da kunne avlyse. Desverre hadde jeg en Ma,den ble oppdaga i uke 11 nå i desember som var. Jeg ble igjen satt opp til lap.,og den hadde jeg 25 januar. Det var absolutt ingenting feil med meg,så det var nok bare tilfeldig at det tok lang tid,jeg hadde jo regelmessig syklus,EL og alt. Nå har jeg akkurat fått en positiv test,og kan ikke tro det! Jeg hadde bestemt at jeg ikke skulle prøve igjen før i mai,pga skole neste semester, og sommeren og sånn,unngikk den tida jeg trodde EL var,hadde faktisk bare sex 3 ganger den "pp'n" på dag 11,12 og 19,og EL skulle vært på dag 16-17,men ble visst lurt! Er uansett like glad,men selvsagt nervøs for å mste igjen.

 

Denna gangen,også som sist,så har jeg stressa masse med reising til og fra hjembyen min,ny jobb,reiseing til jobb(et helvette med bussen!),trening,ordne i nyinflytta hus og planlegging av sommer,angst for alt av papirer som må fylles ut og sendes til div. mtp jobb,skole m.m,jeg hadde faktisk helt mista lysten på barn,begynte å tenke om det kanskje var greiest uten,da kan jeg jo gjøre hva jeg vil!(en forsvarsgreie,kanskje!) Har vært superstressa,nervøs og sinna denna måneden pga mye å gjøre,og fordi alle andre får barn,triller rundt i veien for meg osv osv. Bang!,der satt den som et skudd,gitt! Sikkert bare fo rå irritere meg,og for å "ødelegge" planene mine. Hadde begynt å planere flytting til Hawaii,jeg:-)

 

Stå på,det ordner seg til slutt,tror bare det er tilfeldigheter for mange av oss,vi har rett og slett bare hatt uflax(gjelder selvsagt ikke dem med medisinske årsaker da,,en)

 

Masse lykkeønskninger og klemmer fra ex-sliter(igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei elli-karamelli.

Etter å ha lest innlegget ditt ble jeg så lei meg. Du har prøvd å prøvd men tilslutt mistet dine spirer. Jeg syns det er dårlig gjort. Du har jo hatt vannvittig dårlig uflaks ( jeg som trodde jeg var verst). Men jeg er KJEMPE glad for at du har fått det til nå. Håper hun/han holder seg der!!

Lykke til med dine planer ( det virker som om du har mange av de) og jeg ønsker deg alt godt når det gjelder spira!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet det er vanskelig.. men du/dere må bare prøve å ikke tenke på at dere enda ikke er blitt gravid.. De sier at kvinner som fokuserer på å bli gravid hver gang de har sex i stedet for å slippe tanker og hemninger løs , har vanskeligere for å bli det.. man blir stresset i underbevisstheten og når man ikke slapper av blir det vanskeligere...

Prøv å vær romantisk,flørtende og sexy slik det var da dere først møttes og den gangen sex bare var for kos og ikke for reformering...

Men vet at dette er vanskelig etter å ha forsøkt i så lang tid.. men prøøøøv :-) Lykke til i hvertfall....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Bare lurer på om du har prøvd metformin? Det er en vidunder medisin sommange ufrivillig barnløse har blitt gravid på, og det forebygger også spontan abort hos de som trenger å gå påmetformin. Det blir gitt til de med pcos/pco (det har ikke jeg), og også til de med insulin resistanse ellermistenkt insulin resistanse. Metforminen har en super innvirkning på hormoner og på eggene, og øker fruktbarheten :-) Men er ikke alle som bør gå på de,det kommer an på om du mistenker insulin resistanse eller ikke (noe som ikke er så lett å påvise med prøer, det gårmest på symptomer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å bli gravid nå i 7 år, uten ett eneste livstegn....holder på å ordne og planlegge bryllup og det har gjort at vi har glemt av å lage baby. Så om vitenskapen sier at det ikke skal ha noe å gjøre det der om man tenker på det, tror iallefall jeg at det er mye psykisk i dette. Jeg er nå 5+2 og er vannvittig lykkelig. Hååååååååååååååååper så at dette går bra....det er 9 dager igjen til jeg skal på min første kontroll, altså 6+4 når jeg skal dit. Håper alt går bra og at spiren biter seg fast....da hadde jeg blitt verdens lykkligste !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen tømte seg på cyklusdag 5 og fra cyklusdag 10 hadde vi sex annenhverdag. Da hadde vi prøvd alt annet i mange år, her var det klaff med en gang. Leste om dette inne på kjærringrådsiden. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk alle sammen :)

Og til deg kirsty-10.11.07 så har jeg ikke prøvd metformin... er det noe man må få resept på det eller?

det eneste jeg har fått fra gyn er pergo.. jeg har nå begynt med dobbel dose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...