Gå til innhold

Noen andre som har/hadde fødselsangst?


dippsi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde det,og syns fødselen gikk overraskende greit! Gikk til samtaler de siste månedene før fødselen,det hjalp litt!

Hvordan gikk det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også. Gikk også til samtaler et par månder før fødselen. Her ble det keisersnitt pga medisinske grunner så egentlig slapp jeg billig unna. Men måtte igjennom en operasjon isteden da rett etter de hadde tatt ut tulla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phju, godt det ikke bare var meg :)

Jeg gikk også til samtaler med jordmor på poliklinikken.

Syns også at fødselen gikk overraskende greit.

Jeg var så heldig at "min" jordmor kom på vakt den morningen jeg kom inn, og hun var gjennom vaktskiftet for å følge meg hele veien! Evig takknemlig! Sitter bare med positive tanker om fødselen i ettertid, men er allikevel like redd for neste fødsel... er det bare meg det, eller er det likt for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det gikk greit:) Jeg vet jeg kommer til å grue meg til neste fødsel også,tanken på det gjør meg uvel! Men jeg fikk ingen bedøvelse denne gangen,så prøver å veie opp med at det skal jeg rekke å få neste gang;)

Men har ikke lyst å gjøre det igjen med det første..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å få epidural for i det hele tatt å kunne føde. Var veldig skrekkslagen, og etter som timene gikk syns jeg bare det ble verre og verre. Men så var jeg jo livredd for å få satt epiduralen også (skikkelig tragisk tilfelle, jeg :))

Det hjalp iallfall meg veldig!

Flink du var da som ikke hadde bedøvelse, men allikevel klarte å føde!

Det tror jeg ikke jeg hadde klart, imponert over deg!

Har ikke heller lyst å gjøre det med det første, men nå vet jeg iallfall at jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke frivillig;) Hadde 9 cm da jeg kom inn så da var for sent! Gjett om jeg var sur da,hehe. Alle i familien har hatt raske fødseler,så er vel vel fare for at det blir sånn neste gang også. Så da skal jeg dra med engang jeg kjenner noe! Eller flytte inn på sykehuset rundt termindato;)

Godt å høre det hjalp deg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått helt skrekken nå i ettertid. Jeg ønsker meg veldig ett barn til, men tror jeg må gå til samtale hos jordmor før jeg i det hele tatt blir gravid.

Begge fødslene mine har endt i inngrep. Den første var så kort og intens og jævlig, det hele stoppet plutselig opp og ungen ble tatt med vakuum.

Nå i desember tok fødselen en hel evighet. Vannavgang på søndag, jeg ble sykere og sykere uten ei eneste rie, ble prøvd satt igang 100 ganger, og til slutt tok de han med keisersnitt torsdagen.

 

Jeg har vært så utslitt og medtatt etter begge fødslene at det har vært helt pyton. Legen min mener jeg kommer til å få innvilget planlagt keisersnitt neste gang. Men jeg skal vite det før jeg blir gravid, ellers adopterer jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hadde ikke det. Men denne fødselen tok 24 timer og jeg var så innmari sliten etterpå at jeg klarte nesten ikke glede meg over barnet. Ville bare sove sove sove. Har litt skrekken for at det skal bli slik neste gang også, vil være litt opplagt og "glad" når jeg får babyen lagt på brystet. Takler smerten, selv om det er helt for j.. vondt, men over så lang tid blir forferdelig slitsomt. Da han ble født hadde jeg ikke sovet på 2 døgn. Trøster meg med at første fødsel ofte er "verst".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...