Gå til innhold

Vi har begynt med noe veldig koselig

Anbefalte innlegg

Vi er begge veldig glad i bøker og det har vi vært fra vi var små. Dette er noe vi ønsker å føre videre til barnet vårt, og da må man jo finne gode bøker som barn liker. Vi har begge flere søsken, så bøker fra vi selv var små ble dessverre utbrukt og finnes ikke lenger. Men nå har vi begynt å titte innom bokhandlenes barneavdeling iblant og når vi ser en bok vi kjenner igjen og husker at vi var glad i, så kjøper vi den! Det er så koselig at vi sitter og mimrer og blar i dem allerede nå, og gleder oss til å kunne lese dem for den lille når h*n blir stor nok!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8657992-vi-har-begynt-med-noe-veldig-koselig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og forresten så vil jeg på det varmeste anbefale en flott bok som Dama til planlegger fant! Den heter Det er IKKE storken! og jeg anbefaler den til alle barn, men spesielt våre små storke/regnbuebarn tror jeg kan ha ekstra stor nytte og glede av denne boka.

Jeg skal legge ut noen bilder av den under navnet mitt i Våre album så dere får en smakebit.

Boka tar opp temaer som forskjellige typer familier - og JA! den sier at det går ann å ha 2 mammaer eller 2 pappaer. Akkurat som det er mange som er adoptert eller bor hos besteforeldre eller bare har 1 forelder!

Den tar også opp hvordan babyer blir til, hvordan de har det inni magen og fødselen.

Guttekropper/jentekropper og navn på alle kroppsdelene tas opp og forskjellen på god og dårlig berøring - misbruk tas opp på en ordentlig og grei måte!

Håper maaaaange kjøper denne boka til barna sine!!!!!!

Supert tips. Vi kjøper også mye bøker. Til oss selv og til tulla. Liker og bruke bøker som "hjelp" til å forklare ting også. Babyer: I magen bor en baby (klaffebok). Pusse tenner: Karius og baktus. Er nå på jakt etter en bok om Albert Åberg: det finnes ikke spøkelser Albert Åberg, for dattern vår er redd for de nå, men forlaget er desverre utsolgt. Liker også bøker bare som underholdning så klart. Og ser jeg en jeg selv husker fra barndommen, ja da havner den fort i hylla her ja... :) Den storkeboka skal jeg jammen se å få tak på. Lurer på om jeg skal se på en bokhandel nå jeg. Ære være netthandel!

Takk igjen for godt tips.

Apropos det med boksalg. Jeg kom over en bok fra mamuttsalget i går. Den heter: Prosjekt BABY, av Sinead Moriarty. Den handler om et hetropar som bestemmer seg for å lage barn. De tenker at det skal ta en måneds tid, men det gjør det IKKE! Har ikke lest så langt ennå, men kjenner at jeg begynner og kjenne meg litt igjen i denne damens tanker og frustrasjon nå. Og så er den vittig skrevet.

Kostet 49,- eller noe på salg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...