Gå til innhold

Juni: Ammer dere?


mamma og my

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med amminga av de ganske så store bebbisene? Vi holder på fortsatt, hun får den melken jeg fortsatt har, selv om det ikke er store mengdene. er så koselig å få henne opp i senga for morgenpupp før jeg må på jobb! Hvor lenge vil dere fortsette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

o jess, snuppa her er så glad i puppen fortsatt, selv om hu er fryktelig nysgjerrig, så det må helt være helt rolig rundt oss når a ammes..

 

vi ammer 4-5 ganger om døgnet, noen ganger 6.. fint å roe henne ned når hun skal sove.

 

skal begynne å jobbe igjen 17 juni, så har god tid på oss til eventuell avvenning, men jeg synes det er greit at hun får såpass, vil egentlig amme henne så lenge hun er intressert, men grensa går ved 2 år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Theodor sa selv stopp den dagen han ble 8 mnd han. Var ikke interresert i det hele tatt lenger. Så jeg ammer ikke lenger nei... Litt vemodig, men litt deilig og på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer ennå ja. Mathias er fortsatt veldig glad i puppen, men ammer mindre nå enn før da :)

 

Det er som regel 2 amminger på morgenen, 1 iløpet av dagen, 1 på kvelden og 1 på natta.

 

Håperå fortsette en stund til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer fortsatt. Har mer enn nok melk (må gå med ammeinnlegg, hvis ikke renner det over), og vår lille frøken simpelthen forguder "mine to fordeler" fortsatt, så jeg ammer både på dagtid og natten. Men hun spiser tre måltider fast føde om dagen, så det er ikke like mye pupp hun får nå i forhold til hva hun fikk før. Tror nok jeg kommer til å trappe ned gradvis nå fremover, men satser på å amme litt fram til hun fyller året dersom jeg har melk så lenge. Tar det litt som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det amming morgen og kveld, morgenpuppen er han KJEMPEglad i, mens kveldspuppen må jeg nesten true i ham :-/ Men når han har fått en stund er han kjempeglad i kveldspuppen også... Raringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeppz, ammer morning,kveld og en gang på formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her ammes det enda. Nå har jeg nesten begynt å fullamme igjen, for hs anbefalte "væskediett" mot løs mage. Gutten min har hatt løs bæsj 5-7 ganger i døgnet de siste 10-11 dagene. Jeg trodde det var diare eller tenner på gang, og fant ut at jeg skulle se det an ei ukes tid. Etter ei uke ble det ikke bedre, men verre, og onsdag og torsdag var vi oppe i ti bleieskift. Da kontakta jeg hs og legesenteret. Begge steder anbefalte de å gi bare væske i to dager, men på legesenteret sa hun jeg snakka med at jeg kunne gi sukkerkavring. Ellers skulle jeg gi bare mm, blåbærsaft og gulrotsaft med litt sukker i. Jeg har likevel ikke klart å holde ham helt borte fra mat, så jeg har gitt litt banan. Men uansett er det mye amming når situasjonen er sånn som den er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer fortsatt, men holder på å trappe ned nå, ammer 4-5 ganger i døgnet, inkludert nattpupp. Begynner å jobbe om en mnd og har tenkt å avslutte før det, eventuelt bare amme om kvelden hvis jeg har melk til det.

 

Hadde i utgangspunktet lyst til å holde på til han var nærmere året, men synes det begynner å bli vanskelig å ha en stor og vilter krabat på fanget som gjerne er mer interessert i det som skjer rundt, enn i å spise. Kveldspuppen må vi ta på mørkt soverom.

 

Kjenner at jeg blir sliten av ammingen også, og jeg har gått ned en del i vekt. Føler at han suger ”næringen” ut av meg.. Samtidig ser jeg hvordan han koser seg med det og roer seg etter et måltid, i motsetning til mme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ammer enda ja=) 7-8 ganger i døgnet...på dagtid sitter han å pupper da,klarer ikke helt dette å ligge i ro. men han koser seg for det om han,så er jo greit det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å amme en stund til og jeg har masse! melk. Hadde jeg bare greid å pumpe kunne jeg solgt litt! (skryt skryt) :-)

Jeg ammer normalt etter hvert måltid (4 - 5 ganger om dagen) og desverre noen ganger hver natt. Kunne full-ammet enda hvis det hadde vært nødvendig.

Nå skal vi snart begynne å trappe ned litt, begynner å jobbe i slutten av mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja,ammer enda..ca 4 ganger om dagen (ingenting om natta) thea er 9 1/2 mnd..skal fortsette ammingen enda litt til,så lenge hun ikke begynner å bite,eller ikke vil ha mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast morgen og kveld, og nødproviant på dagen hvis er ute er sted:)

 

Merker at puppene krymper og vekta øker nå som det er neddtrapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer 4-6 ganger i døgnet. Har ikke lyst til å slutte, det er så koselig. Begynner å jobbe i slutten av mai, så da blir det kun morgen og kveld. Skal prøve å fortsette med det så lenge hun vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ammer ikke,men har ikke ammet no særlig heller(1mnd) gjorde ikke det sist heller tror ikke jeg er lagd for amme jeg.....ikke nok melk og får no sinnsykt brystbetenelse så ikke no for meg det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...