Sanna&Simen Skrevet 16. mars 2007 #1 Del Skrevet 16. mars 2007 Quiz, gåter eller no? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #2 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg vil gjerne være med, men skal amme MAja først (har jeg sagt i en time nå, men nå skjer det snart!) og så må jeg lage meg noe mat :-) Men sååå er jeg her! og klar for action. Start dere, så hiver jeg meg på :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draw82 m.2 små jenter og spire Skrevet 16. mars 2007 #3 Del Skrevet 16. mars 2007 1. En mann skal frakte en hund, ei høne og en sekk med korn over ei elv. Han har en svært liten pram som så vidt bærer ham, og han kan bare ta med seg en ting om gangen i båten. Hvis hunden og høna blir latt for seg selv, er ikke hunden sen før den gjør kål på høna. Blir høna og kornsekken stående alene, vel, da går høna løs på kornet. Hvordan får mannen alt og alle trygt over elva, uten noe svinn? 2.En mann møter to andre menn rett foran to digre dører.Over dørene henger et skilt som forteller: "En dør leder til evig lykke, den andre til evig fortapelse. En av vaktmennene snakker alltid sant, den andre bare lyver." Du får lov å stille et spørsmål, og bare det. Hvilket spørsmål stiller du for å forvisse deg om at du velger døren til evig lykke? 3.Et gammelt engelsk barnerim handler om "hvem stjal kakene i kakeboksen..".La oss forsøke å finne det ut ved hjelp av følgende utsagn, der bare ett utsagn er sant! ANNE: "Harry stjal kakene fra kakeboksen." HARRY: "Fred stjal kakene." LOTTE: "Hvem, jeg? Aldri i verden!" FRED: "Harry lyver når han sier at jeg stjal kakene." Den var vel grei? Hvem var tyven? 4.To mødre og to døtre var på fisketur. De fanget en stor fisk, en liten fisk og en tykk fisk. Da de kun hadde fanget tre fisker, hvordan kan det da ha seg at alle fikk med seg en fisk hjem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå