Gå til innhold

Ang. pumping...


Ylva og Mathilde

Anbefalte innlegg

Hvor mye får dere ut hver gang? Hvis jeg ikke har 'spart' i timesvis får jeg ikke ut mer enn ca 80 ml.. Det holder jo ikke!? Når skal jeg få pumpet da? Hvis jeg pumper innen 3 timer etter at hun har spist får jeg ikke ut noen ting, og hvis jeg venter lenger blir hun kjempeamper fordi hun ikke får nok mat når hun er sulten.. Vurderer å stå opp midt på natten for å pumpe, men det må da finnes en annen måte å få det til på? Hun spiser begge puppene i ett måltid og er mett i ca 3-4 timer da. Noen tips, eller er jeg nødt til å gi mme slik at jeg kan få pumpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fyller en flaske i løpet av en dag. Jeg vasker og koker pumpen om kvelden. Noen ganger pumper jeg litt om kvelden hvis jeg legger meg lenge etter at Ask har sovnet. I så fall lar jeg flsken stå i kjøleskapet med pumpen på. Så pumper jeg om morgenen (Ask sover ca 11 timer, så da er det temmelig spreng..) og hvis flasken fortsatt ikke er full pumper jeg en gang til i løpet av dagen, gjerne sånn ved 13-tiden. Jeg pumper alltid rett etter at Ask har spist sånn at han er mett og god først. Når jeg har pumpet 150 ml så tar jeg av pumpen igjen og vasker og koker på nytt. Og sånn går det hver dag.. De dagene jeg ikke gjør noe om ettermiddagen sånn at pappaen trenger flasken, så fryser jeg melken.

 

Håper dette kunne være til hjelp. Jeg slet veldig med pumpingen i starten, men det var fordi den pumpen jeg hadde kjøpt var defekt. Når jeg fikk byttet den gikk det mye bedre, men det tok litt tid før jeg fikk opp produksjonen slik at je gfikk ut 150 hver dag. Så ikke gi opp! Og går det ikke, eller du synes det er for mye stress, så er det ikke noe nederlag å gi litt mme innimellom.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ca 1 time før puppen fylles opp etter at du har ammet.

Skal du pumpe bør du derfor gjøre det ca 1,5 time etter at babyen har spist (sånn at det er ca 1,5 - 2,5 time til han skal spise igjen) og før klokka 14 på dagen.

Da har man mest melk, på ettermiddagen og kvelden synker melkemengden i puppene, dette for at baby skal suge tomt ved hvert måltid og få i seg mest mulig av den fete melken som får dem til å sove lenge om natten.

Når man får litt dreis på pumpingen kan man få ut nesten like mye som babyen klarer å få ut - jeg pumper fint ut 200-250ml fra hvert bryst nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter litt med pumpingen.

får bare ut 20 ml til sammen ut av hvert bryst.....

min helsesøster mener at det betyr ikke at jeg har lite melk,men at babyen stimulerer brystet på en helt annen måte når hun ammer.

hun foreslog at jeg skulle pumpe det andre brystet mens jeg ammet.

 

har ikke gjor det da.

 

jeg pumper ut det jeg kan, så blander jeg det med mme.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bratsj! Så mye fra hvert bryst!! Fy pokker, du er en råtass!! Jeg er i samme båt som Nordkvinne med 20-30 ml fra hvert bryst. Det spruter bra med melk med en gang jeg begynner å pumpe, men det stopper fort opp, også ender jeg istedet opp med blå brystvorter som er 3 cm lange:( Men, har jo mme, og hun godtar det, og det er jo kun i unntaksfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...