Gå til innhold

Hvor mange av prøverne røyker?

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg har røyket mens jeg har vært prøver, men nå har jeg hatt 8 totalt røykfrie dager, og flere skal det bli :-)

*Klapp på skulderen til meg :-)*

Jeg håper at det skal sette fart på fruktbarheten, og da slipper jeg jo å slutte når jeg blir gravid! Må innrømme at det har vært tøft og slutte, men det har jo også satt fokuset på annet enn babylaging å da, så har vært litt deilig også!!

Flere som har sluttet/har tenkt til å slutte? Kanskje vi kan støtte opp hverandre :-)

Fortsetter under...

jeg røyker jeg....men vil jo gå drastisk ned om jeg blir gravid.men jeg røyka i mitt tidligere savngerskap alt fra 5 til 10 stk per dag...prøvde og slutte men klarte det ikke.

men alt gikk da greit for de om,hun er pasert 4 år og har aldri vært noe syk.så hun har ikke sett legen enda og er frisk som en fisk og glad og smilende har hun vært siden hun ble født.

så vet ikke helt det der med røykin jeg altså,kjenner flere som røyker mens de er gravide.det beste er jo og slutte da selvfølgelig.

men min mor røykte aldri og jeg har vært plaget med eksem og allergi hele livet....

men målet er og slutte helt om jeg blir gravid nå...og aldri begynne igjen.

Ja, jeg kjenner endel som har røyka under svangerskapet jeg også.. Noen av de gikk det helt fint med, men andre gikk det litt verre med. Hun ene fødte en gutt på termin, men han var ganske undervektig i forhold til det han skulle være. Men det visste hun jo, fra ul. Hun andre fødte tre mnd for tidlig. Om det hadde med røykinga å gjøre eller ikke vet man jo aldri, men det blir nok satt en del spørsmålstegn til det..!

Jeg håper at det skal hjelpe litt å slutte å røyke nå for å bli gravid. Jeg hadde sluttet uannsett når jeg hadde blitt det, dermed syntes jeg det beste er å slutte før.. Når jeg ble uplanlagt gravid syntes jeg det var sinnsykt vanskelig å slutte, med hormoner å hele pakka!! :-)

Men nå har det gått laang tid syntes jeg uten resultater, så får prøve å se om det hjelper noe på fruktbarheten å kutte ut røyken :-) Har lest flere steder at røyken påvirker fruktbarheten, så det er jo verdt ett forsøk!!

Hei :o)

Jeg er vel det man kan kalle en hobbyrøyker :o)

Røyker ikke daglig, kan gå uker i mellom men av og til så kan jeg ta meg en.

Værtfall på fest!! :o)

Røyka fast i 8 år før jeg ble gravid med førstemann, men kutta helt så fort testen viste positivt.

Det var jeg bestemt på at jeg skulle gjøre så fort jeg ble gravid og derfor gikk det kjempe fint.

Jeg er av typen som tar helt avstand av både røyk, 1 glass vin +++ under graviditet.

Det hører ikke sammen og jeg tørr ikke risikere barnets ve og vell for min egen egoisme.

Med all informasjonen vi har i dag så synes jeg det er helt forferdelig at folk røyker mm under graviditeten.

Har sett film der det er tatt ultralyd av et barn mens mor røyker.

Ser barnet vri seg i krampetrekninger for hvert trekk moren tar! Helt forferdelig.

Håper dette gir dere andre som røyker nå oxo mer lyst til å slutte så fort dere tester positvt :o))

Utrolig hva man får til , bare man innstiller seg og forbreder seg på det.

Det er kun viljestyrke det går på, så fort jeg blir gravid neste gang så er helt stopp med røyk igjen :o)

Lykke til dere andre oxo :o))

Ja!!! Jeg trenger masse støtte til å slutte....!

Har forsøkt før, men sprakk jo så klart...=( Men nå har jeg bestemt meg for å slutte innen 20.april, for da flytter vi inn i nytt hus!=)

Melder meg med dette inn i støttegruppa!=D

Jeg røyker også, men har sinnsykt lyst å slutte!! Men det er jo så vanskelig. Har prøvd flere ganger. Har til og med lest den ikke røyke boka, men den hjalp ikke. Skal selvfølgelig slutte når jeg blir gravid, men synes jo det hadde hvert best å slutte før.

Annonse

Jeg har lest den Ikke-Røyke-boka jeg også!

3 ganger fra begynnelse til slutt, men det hadde ikke noen effekt overhodet. Har forsøkt en slags spray også, men det virket nesten ennå dårligere...

Blir så irritert jeg, når folk sier "Du har tydeligvis ikke viljestyrke nok....! Det er bare snakk om å bestemme seg det, så går alt av seg selv."

Akkurat som om jeg ikke har gjort det!!!

Oj...Nå så jeg at dette ble litt feil....=)

Det var ikke ment som noen fornærmelse mot Vuggi Vuggi altså....!!

Jeg mente mennesker rundt meg som selv ikke har sluttet!=)

Beklager Vuggi Vuggi! Var ikke sånn ment!=)

Jeg var nettopp inne på røykedebatten-siden! Der fant jeg et heller orginalt tips!=) Hun hadde lagt røykpakken i postkassen, så hver gang hun ville ha en røyk, måtte hun kle på seg og gå ut i postkassen og hente seg en. Men hun hadde kun lov til å hente en i gangen!=)

Tenkte jeg skulle prøve den!=)

Jeg er enig med deg om den røykeslutt-gjengen! Så vi får bare starte en!=)

Hva med sånn nikotinerstatnings-hjelpemidler? Er veldig mange som er imot det, men jeg er veldig positiv til det. Folk må få være forskjellige!! :-)

Jeg røyka mellom 10-20 sigaretter om dagen, og var nok nærmere 20 enn ti mange ganger.. Så har vel vært en storrøyker, vil jeg si!

Etter å ikke ha brukt prev på to (!! Herregud, at det har blitt så mye..) år, dro jeg til legen. Har nå begynt på utredning (vil jeg tro..) iallefall sjekke om jeg har el å sånn. Men for legen der var det veldig viktig å vite antall sigaretter om dagen osv, noe jeg syntes det var litt flaut å nevne etter å ha klaget min nød over ikke å bli gravid... :-) Men jeg fortalte jo sannheten da, og jeg fikk beskjed om at det burde være det første man slutter med for å bedre fruktbarheten. Har søkt litt rundt på det, og det står jo faktisk opp til flere steder også. Har vel egentlig ikke hatt lyst til å innse at det kan hjelpe tidligere, sigaretten har jo vært en "god" venn, og han har vært det lenge..!! Men hva godt gjør han egentlig?

Vel iallefall, jeg dro rett fra legen til apoteket. Og der kjøpte jeg meg en stor pakke med nikotintyggis og jeg sluttet den dagen. Jeg tygger ikke det det står på bruksanvisnigen - jeg tygger når det blir altfor ille og når det er fare for at jeg skal løpe i jakka til sambo og stjele siggen hans. For de periodene kommer, helt sikkert!!! Men jeg klarer meg med 1 tyggis om dagen, det går nok litt på viljestyrken. Da presser jeg meg selv litt. Men jeg vil ikke erstatte sigarettene, med tyggisen, det vil jeg ikke. Så derfor får jeg en myk overgang nå, og det har fungert veldig bra. Har tidligere prøvd plaster, og det var jo helt supert - helt til plasteret datt av en natt. Var ti anger mer ryksyk når jeg våknet - for jeg var jo vant med konstant nikotin!!!

Alle er forskjellige, men håper vi kan følge opp hverandre litt her inne da! Er jo bedre før enn etter, ikke sant?

Annonse

For min del blir det nok omtrent det samme å røyke, rundt 1000kr i mnd - kanskje mer - men de tyggisene koster 400 for en stor pakke - og de vil jeg nok ha i iallefall 2-3 mnd. Men spørs vel på hvordan man takler røyksuget også. Jeg syntes det går greit med litt sug, og syntes også det er greit å ta nikotin-tyggis. Mange som ikke liker den tyggisen/plasteret fordi det er nikotin i den, men det er jo langt ifra det samme som i sigarettene!! De pillene er det derimot ikke nikotin i, og de skal gjøre så man slipper røyksuget. Har foresten hørt at man kan kjøpe de pillene på apotek i Sverige - mye billigere, og man trenger ikke resept der.

sluttet å røyke fast i november.

etter det har det blitt 4-5 fester som jeg har tillatt meg

å røyke,men nå er det helt slutt.

jeg hater å ikke røyke!!

er noe skikkelig dritt,men regner med at det blir letter

etterhvert.

men ser ikke fram til sommeren med sol,kald pils og

ikke røyk......men...

stå på jenter!!

det er ikke så vanskelig hvis man bare bestemmer seg...

Oj, så bra!!!! Da har du jo klart deg lenge, det er jo helt supert!!!

Du blir mitt nye forbilde :-)

Er ikke mange i min omgangskrets som er ikke-røykere, så jeg må si at det er litt vanskelig. :-/ Ser deilig ut å ta en røyk, iallefall nå når våren er kommet og man kan sitte ute i sola!!

Men regner med at det blir lettere etterhvert, skal nok holde ut!! Hvis belønningen blir en spire, så er det jo definitivt verdt det :-)

hehe....

det er ikke lett nei,ikke når solen skinner og de rundt

deg røyker.

men tenk så stolt du kan være av deg selv når du klarer

å la være!!

og tenk på hvor sund kropp spiren får å vokse i:-)

dette fikser du!!

vi får holde sammen og motivere hverandre.

Det står jo faktisk på røykpakkene også at det kan skade fruktbarheten til kvinner og sædkvaliteten til menn!=) Så du har nok helt rett!

Jeg har fått med meg sambo på å slutte sammen med meg også. For da blir det liksom mer rettferdig.=P I tillegg er det ikke så moro å se at han røyker når jeg ikke kan!=) + at sjansene er større for å bli gravid hvis begge kutter ut røyken, og det er jo en stor trøst bare det!=)

Nå har jeg faktisk vært flink i dag da!=) Har røykt bare halvparten av det jeg pleier! 10 i stedet for 20!

*flinke meg*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...