Gå til innhold

hvor mange kontroller jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har kun vært på tre kontroller og er i uke 30. Er det noe nytt at det skal være få kontroller.? Det har blitt tatt blodprøve kun en gang, og ingen gyn.undersøkelse. Var jo på mange flere kontroller med nummer en....

Noen her som har opplevd at morkaka ikke flytter seg fra åpninga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun vært på 5 kontroller inkludert den første hvor jeg fikk bekreftet at jeg var gravid! Skal på en til ca 2 uker før terminen! Jeg har heller ikke fått gyn.undersøkelse, men legen min ville ikke utføre dette i begynnelsen av svangerskapet pga at jeg har hatt 2 spontanaborter. Har også tatt blodprøve kun 2 ganger...

Jeg savnet mer oppfølging før de første 3 mnd, siden jeg var litt ekstra bekymret...men nå så føler jeg at det er greit det ikke er så ofte! Jeg er førstegangsfødene og har aldri gjort dette før. Det er sikkert forskjellig fra sted til sted!

Skrevet

Jeg har vært på 7 kontroller + 2 ul, er i uke 35. Får litt ekstra oppfølging siden jeg har hatt sv.skapsforgiftning i tidligere sv.skap...

Skrevet

Jeg har hatt 8 kontroller + en UL til nå, har 2 timer til, er 38+2 i dag...Men har hatt litt ofte fordi jeg går til både JM og lege tror jeg...er ikke noe som feiler meg...

Skrevet

Jeg har også bare vært til tre kontroller og skal på neste i uke 32 (hadde tredje i går hos jordmor). Etter uke 32 blir det derimot oftere. Jeg skal fra nå følge gammel ordning pga at jeg har hatt svk.forgiftning tidligere.

Skrevet

10 kontroller og 6ultralyder her... Men jeg har en kjempe snill og grei jordmor som synes det er veldig morro å titte litt på babyen siden ho har ultralyd på kontoret... Pluss at to av de var obligatoriske, har hatt en MA... Er kjempe fornøyd med oppfølginga...

Skrevet

dette er nr to, så jeg hadde ikke forventet det...

Skrevet

Jeg har vært på 2 kontroller ho jordmor, neste er i midten av april.. Er 28 uker i dag..

Vært på 2 ul før den ordinære pga jeg har mista 3 ganger før..

Så var det den ordinære UL også var vi på 3D ul i uke 26 =)

Skrevet

Ja det er nye retningslinjer på hvor mange kontroller man får! I folderen jeg har fått hos jordmor står det følgende oversikt:

uke 8-12: Jordmor/lege

Uke 17-20: UL

Uke 24: Jordmor/lege

Uke 28: Jordmor/lege

Uke 32:Jordmor/lege

Uke 36: Jordmor/lege

Uke 38: Jordmor/lege

Uke 40: Jordmor/lege

Uke 41: jordmor/lege

Uke 42: Overtidskontroll fødepoliklinikk.

Synes også, som noen andre har sagt, at det er for få kontroller i begynnelsen. Man er jo litt urolig, og tenker på så mye. Men men. Jeg har nå bare ringt legen og fått time når det har vært noe, utenom dette!

Skrevet

jeg har vært på 10 kontroller og 2 ul. er nå i uke 37. skal på ekstra kontroll på føden lør pga endring i bt(blitt høyere) og de skal ta registrering på magen(ctg).

har også 2 avtalte kontroller til. onsdag som kommer og lør 31. har termin 4 april..

Skrevet

Ekstra oppfølging pga svangerskapsforgiftning forrige gang.I tilegg to sjekker på poliklinikk. Er 39 uker og har fyllt ut alle linjene i skjemaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...