Gå til innhold

Er visst gravid, men hvor??? (langt)

Anbefalte innlegg

Hei igjen jenter.

Jeg testa jo positivt for litt over 2 uker siden, men begynte å blø etter bare noen dager. Har prøvd i over 3 år, og skulle inn til forsamtale til IVF på mandag 19.mars. Etter samtale med legevakt og gynekolog på sykehuset var vi ganske enige om at dette ikke kom til å gå bra, og at jeg hadde en SA. Fikk komme å måle Hcg mandagen etter, og denne var på 48.

Jeg var alt satt opp på ul på sykehuset pga exu tidligere, og spurte om jeg fortsatt skulle komme til den timen. De mente jeg burde komme for å få sjekke at alt var i orden siden jeg skulle til forsamtale mandag.

Så jeg var på ul i går, og alt såg helt fint ut, fant ingenting bortsett fra et par ubetydlige cyster. Tok også ny blodprøve for å være 100% sikker på at alt var borte.

Så ringer jeg idag for å høre hva Hcg'en målte, den hadde STEGET til 368!!!!!

Det er 2 alternativ sa gyn: enten har jeg en ny exu, men at den er for liten til at det vises på ul enda.

Eller så kan det være en liiiten mulighet for at jeg er gravid, men bare produserer lite Hcg, og heller ikke er så langt på vei som jeg tror. Den stigningen jeg hadde i Hcg var veldig lav i forhold til at den er tatt med 10 dagers mellomrom, men det var mulig.

Så nå må jeg gå og vente til torsdag, da skal jeg på sykehuset igjen for ny ul og blodprøve.

Forsamtalen i Bergen måtte vi avlyse. Har gått og hatt nedtelling i over 3 mnd, og 3 dager før vi skal være der må vi avlyse!!! Hva galt har vi gjort???

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, er helt tom og bare gråter.

Vi har prøvd i over 3 år og vært gravide en gang før. Det enda med exu og akutt operasjon, sånn keisersnitt-inngrep. Og nå dette.

Jeg prøver å forberede meg på at det er en ny exu, men håper jeg slipper unna med kikkhullsoperasjon.

Det er så tungt å ikke vite....bare måtte gå og vente.

Har hatt mensen som normalt, ingen smerter, bare litt stikkinger nede i venstre side, men ikke vondt og om kveldene blåses magen opp som en ballong.

Hvis noen av dere har erfaringer med noe lignende, vil dere være så snill å dele det med meg? Jeg blir snart gal av å gruble her.

Tusen takk for at du tok deg tid til å lese

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8654751-er-visst-gravid-men-hvor-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette var trist lesing! Jeg føler virkelig med deg! Trist at du måtte igjennom det du har vært gjennom!

Vet ikke helt hvorfor jeg svarer deg for jeg vet ikke svaret, men jeg håper du snart får komme til kontroll igjen.

Det skal vel mye til for at det er en ny exu uansett... håper at du i "beste fall" slipper unna med en utskraping, men selvfølgelig helst at du er gravid, og alt ser bra ut, men at du bare ikke er så langt på vei som du trodde :-)

selv har jeg hatt 1 ma og 1 sa og 6 år uten barn så langt...

har stor tro på at du får barn!!!

Snoopy, en exu er gravid utenfor livmor.

Jo jeg håper jo at jeg er gravid selvsagt. Men selv om jeg ikke er så langt på vei som jeg tror, så forklarer det likevel ikke hvorfor Hcg stiger så sakte.

På torsdag må det jo uansett være stort nok, hva det enn er, til at de ser noe, så jeg får jo svar da. Er bare fryktelig lenge til torsdag akkurat nå.

Så trist å lese at du må igjennom dette..

Jeg har vært i denne situasjonen 2 ganger. I sommer ble jeg gravid, men hc var veldig lav, bare 26 på 14 dagen. Men den steg som den skulle (jeg fikk tatt 3 blodprøver med 3-4 dager mellom) så jeg ble gratulert å det hele. Lykken brast på ul i uke 11 da fostersekken var tom. Det kunne se ut som at egget hadde streifet borti, for det var morkakevev...

På vårt neste forsøk skjedde nøyaktig det samme, men nå fikk jeg UL hver uke så vi kunne følge med på utviklingen. Jeg startet med en hcg på 59 på dag 13, heretter økte den som den skulle, men på ul i uke 8 lignet det uke 5. Uken etter kunne vi se plommesekken, så legen trodde vi hadde klart det selv ettersom at utviklingen hang etter med 3 uker. Vi hadde ikke sex denne perioden så vi kjenner jo datoen.. Legen begynte å bli optimistisk, og uken etter var det faktisk et foster! Dessverre var lille fighter'n blitt mindre uken etter det igjen så jeg fikk en utskrapning samme dag - etter at 3 forskjellige gyn hadde sjekket meg...

Alt i alt så er det jo en sjanse, så du skal klamre deg til håpet og be om et mirakel, for det kan gå!

Jeg krysser fingrene for deg :o)

klemmer fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...