Gå til innhold

Ang. babysvømming..


Sunny81 og Jonas

Anbefalte innlegg

Det er ikke babysvømming her jeg bor, men et varmtbad- der vi bruker å bade av og til. Hva skjer på babysvømming? Selvfølgelig bading...men er det øvelser eller noe vi kan gjøre på egen hånd? Vil liksom ikke dyppe han under vann, uten helt å vite hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på babysvømming med han eldste sønnen min. Det som er viktig er å ta det helt med ro i begynnelsen. Husk at det er mye nye lyder, lukter og sanseintrykk. De første par gangene kan det være nok med 10 minutter i bassenget.

 

Babyen må være mett og ikke for trøtt. Ta han opp av bassenget dersom han virker sliten (han kommer til å sove godt etterpå)

 

De skal ikke dyppes under vann de første gangene. Hold armene dine strake og la babyen ligge på magen i vannet med fjeset mot deg mens du holder han rundt overarm og skuldre (han skal på en måte hvile haka på tomlene og håndleddene dine). vanskelig å forklare... Eller du kan holde han slik du gjør i badekaret og la han flyte på ryggen. Det er ikke farlig om ørene kommer under vann.

 

Når han skal dykke etterhvert: hold han litt fra deg, tell 1-2-3 tydelig, dykk han under mens du trekker han mot deg. Til slutt vil han kjenne igjen bevegelse og ord , og vet da at han skal dykke.

men ikke dykk den første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått på babysvøm med begge våre barn, eldste begynte da hun var 5 uker og er nå 3 år og har akkurat begynt å crawle, lillemann begynte da han var 6 uker.

Det frarådes absolutt å drive å dykke på egen hånd !

Du skal vite hva du driver med, og hvor lenge baby kan være under vann.

Dessuten skal baby forberedes, du skal skvette vann i ansiktet hans slik at lukke mekanismen aktiviseres.

Du kan forberede baby ved å ta ham på armen i dusjen, og gradvis la ham komme inn under strålen.

Men det er jo masse kos med bading og gleden over vann som ikke behøver å involvere dykking da !

Jeg ville iallefall holdt meg unna akkurat det på egen hånd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...