Gå til innhold

Ble advart mot en gynekolog i går.... er så nysgjerrig

Anbefalte innlegg

i går var jeg hos legen med mannen min for å bli henvist videre til ivf-mølla. men legemannen ville først at jeg skulle ta en pergorunde (for liksom å ha prøvd det også selvom det ikke er hos meg problemet ligger), og en tur til gynekolog for innvendig ul.

Men, han sa det kun var to i oslo som kunne undersøke meg på denne måten - de andre brukte røntgen og det skulle visstnok være kjempevondt. Han sa det var to gynekologer - en mann og en dame. mannen, en på smestad, var visstnok kjempegrei, men litt treig. og dama...han sa det rett ut "ho er en skikkelig bitch! flere har begynt å gråte etter å ha vært der, hun eier ikke folkeskikk etc etc.."

mitt nysgjerrige hode begynte spekulasjonene med en gang. har noen vært hos en slik dame i oslo? er skikkelig hespetre altså? og hvis det legen min sier er sant - hvordan i all verden kan en slik dame få lov å i det hele tatt ha pasientkontakt?

Fortsetter under...

Hæ? Alle gyn. kan vel ta innvendig Ul? Du mener kanskje kontrastrøntgen? Det kan gjøre vondt,sies det,så da er det fordel med smertestillende på forhånd har jeg lest her.

Jeg har en super gynekolog hos Smestad-gynekologene,hun heter Anne Cecilie Hallquist,og er veldig hyggelig og forståelsesfull. Han mannen er også kjempedyktig,vet flere slitere som går til han. Dessuten er det relativt kort ventetid der!

Eneste stedet jeg har hørt negative ting om er Majorstuaklinikken eller no sånt. De holder ihvertfall til på MJ,husker ikke navnet, Fastlegen min sa at dem kunne være litt vanskelige der...

takk takk:-)

jeg hakke pæpling på hva det heter jeg, er helt grønn der.

han sa bare at det bare er to som kan en eller annen undersøkelse jeg trenger, og hmm... ja, det ringer kanskje en bjelle ved kontrastrøntgen.. ..hmmm. men hvordan i all verden gjør de det med ultralyd da?

blir helt stressa av at jeg vet så lite, aner jo ikke hva jeg går til.

Hva er relativt kort ventetid i denne sammenhengen egentlig?

Jeg venta ca. 4 uker på å få komme til første time av utredninga,dette pga av du må sende henvisning i posten til dem først,før du kan få time. etter du er inne i systemet demmes kan du bare ringe,og da kan det gå fortere :-)

Spørr om kontrastrøntgen på sliter-forumet,det er mange der som har gjort det,jeg kan ikke noe om det,desverre.

Masse klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...