Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #1 Del Skrevet 16. mars 2007 Har en mann som reiser til sjøs. Skulle akkuratt ha reist ut noen dager før termin. rekner med at jenten kommer litt før termin då. Han fikk i dag beskjed fra arbeidsgiver at han ikke kunne ta de 7 uken som vi får pga tvillinger rett etter fødselen for da var han jo ute. Han måtte ta de i en fri periode. Hallo???? hva er meininga med permisjonen då? er jo derfor han skulle ta de slik at han fikk vere hjemme i begynnelsen. eg blei kjempe skuffa..... Nei nå er det bare å skrive opsigelsen tenker eg.... er jo ikke mulig... vanskelig arbeidsgiver altså.. Noen andre som har mann som reiser? Fikk foresten og beskjed om at de ville gjøre alt for at han fikk komme hjem til fødselen om han var ute då..... probleme er bare at det kan gå flere dager å komme seg hjem om en er langt ute på havet.... og da kan en jo risikere at tvillingen er fler dager gammel når far kommer hjem..... er det mulig å vere så vanskelig som arb giver. Kan det vere så vaskelig å gi litt permisjon i forkant og etterkant?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8653628-fortvilet-ang%C3%A5ende-permisjon/
Bentus Skrevet 16. mars 2007 #2 Del Skrevet 16. mars 2007 Nei det var en dårlig arbeidsgiver.Enig med deg:)At far er hjemme de 7förste ukene etter födsel er en kjempe fordel også.Så får du litt hjelp med mating på natta hvis du ikke får til og amme de da selvsagt:)Men for mitt vedkommende var far hjemme de 7 förste ukene og hjalp med med mating på natta+ mye mye mer selfölgelig:).Mine tok ikke puppen så det var kjempe greit og få hjelp.Det er jo 2 stykker som skal ha mat også.Men med tvillinger så kan de jo bli födt mye tidligere enn ventet da, så det kan jo hende han får med seg både födsel+ha de 7 ukene etterpå likevel:)Jeg sa til far her at etter uke 30 kommer jeg ikke til og föle meg helt trygg på at de kan komme og det stemte jo ganske riktig.Guttene kom i uke 32+2 de,så til terminen min var vi hjemme igjen fra sykehuset vi:) Håper det ordner seg for dere og lykke til i svangerskapet:)Når har du termin foresten og vet du kjönnene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8653628-fortvilet-ang%C3%A5ende-permisjon/#findComment-8655131
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #3 Del Skrevet 24. mars 2007 Hei! Når det gjelder ferie (og man f.eks jobber deltid med endel friperioder) så skal ferien avspeile det gjennomsnittet man jobber. Vet ikke helt reglene for dette, men dette for at det skal være "rettferdig" både for arbeidstaker og arbeidsgiver. Som eksempel: dersom mannen din har friuker i 7 uker og deretter arbeidsuker i 7 uker, så burde permisjonen hans "ta" 3,5 uker fra hans arbeidsuker og 3,5 uker fra hans friuker. Han får jo betalt også i sine friuker, og det blir feil å spekulere i dette både fra arbeidsgivers og arbeidstakers side. Så jeg hadde ikke godtatt at han skulle ta alle permisjonsukene i friperioder. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8653628-fortvilet-ang%C3%A5ende-permisjon/#findComment-8748827
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2007 #4 Del Skrevet 24. mars 2007 ja er enig med deg.... oppsigelsen er send!!!!!!!!! fikk heilt panikk jeg.. virket ikke som arb.giver ønsket å samerbeide i det heile. min mann reiser og er langt borte risen kan ta over 30 timen noen ganger. Arbeids giver meinte han sku reise ut 3 uker før termin, og så skulle de sende han hjem når fødselen startet......Hallo er det mulig sa eg.... Ja de kunne sende han på en annen båt som var nermere då. Hvor stor er muligheten for at han hadde rekt fødselen da spurte jeg.........Men det viser seg at arb giver har rett. sjøfolk har ikke samme rettighert som vi som jobber i land.... men de kan vise VELLVILJE!!!!!! så her blir det økonomisk tøfft til over sommer, og så får han søke ny jobb.... hjeme skal han iallefall vere under fødselen og de første uken... Heldigvis ikke noe problem å få jobb sier de... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8653628-fortvilet-ang%C3%A5ende-permisjon/#findComment-8749835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå