Gå til innhold

Hvordan vet man at man har mistet?


kanskje mamma

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så veldig langt på vei, men er veldig redd for at ting skal gå galt..

Hva er symptomene på at man har mistet? Er det noe som vil komme helt 100% klart frem, eller kan man være i god tro, og egentlig har mistet barnet?

 

Kan noen flinke her på dette forumet svare meg på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har aldri mistet ved SA.. men har jo lest en del om andre sine SA.. da man kan være sikker er vel da det har kommet ut to store klumper, såvidt jeg har forstått.. alt annet som blødninger ol, er mere usikre tegn. 25% av alle normale svangerskap oplever man blødninger.

 

men det er vel egentlig ikke noe en bør tenke på hele tiden.. fryd deg heller over at du er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to store klumper ved blødning vil jeg merke... men blødinger generelt behøver ikke bety noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en SA tidligere. Jeg småblødde noen dager, men så begynte jeg å blø kraftig, mer enn vanlig mens og det gjorde kjeeeeeeeeeempe vondt. Jeg var ikke i tvil om hva som skjedde med meg ihvertfall. Har hatt blødninger i dette svangerskapet også, men var ikke så veldig engstelig da det var mer som spotting og jeg ikke hadde smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nettop hatt en SA i uke 14..

begynte med småblødninger i 2dager, førdgikk over til kraftigere menstruasjonsblødning med klumper.

Dag 3 fikk eg kraftige smerter i magen, kjentes ut som rier, og d kom ut minst 6 store klumper,noen på størrelse med håndflaten, den ene måtte eg dra ut..

Etter dette roet smertene seg og eg fortsatte med å blø en vanlig menstruasjonsblødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, dette høres ikke så bra ut.....

 

Fikk dere noen smerter eller symptomer FØR dere fikk blødninger og klumper?

Og i hvilken uke kan vi puste "trygt" ut for at det ikke kan skje?

 

Jeg tenker konstant på at jeg kommer til å miste det, klarer ikke å glede meg, er førstegangsgravid, og har heller aldri hatt en SA.

Vet det ikke er bra å tenke slik , men jeg klarer ikke å tenke positivt når det gjelder dette..

Er det noe slags "statistikk" om hvor normalt det er for en person å ha SA? (Mener å ha lest ett sted at førstegangs gravide har en stor sjans for å miste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ingen symptom eller ondt før eg begynte å blø..

 

I følge legen på sykehuset gikk d bra i 90% av alle graviditeter.

Så d e heldigvis ikkje ofte d går galt:)

 

Eg va gravid for andre gang no, og første svangerskap gikk kjempe fint.

 

Forstår godt du e redd, og lite eg sier kan gjøre noe med d.

men du må bare prøve så godt du kan å glede deg over spiren som vokser i magen din,for sjansene for at dette ska gå bra e veldig store:)

 

Lykke til videre!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en SA i sept 2005, da var jeg 5+6. Det begynte med at plutselig endag følte jeg meg ikke gravid lengre. Alle symptomer forsvann plutselig, og jeg følte noe hadde forlatt kroppen min. Neste morgen våknet jeg med kraftige mensen smerter, og et par timer senere kom blodet. Jeg har alltid hatt kraftigemensensmerter, og disse var likedan, bare at det satt bitte litt høyere opp, som et belte som gikk rett under midjen. Den gangen visste jeg ikke mye om graviditet og hva som kunne gå galt og sånn, men da jeg våkna med de smertene så visste jeg at jeg hadde mista, bare følte det i hele meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en sa i januar (beg å lure litt nå) dere sier to store klumper, jeg blødde i 3 dager mye men ikke like mye som en mens, var små klumper nesten hele tiden, men ingen store + jeg hadde ingen smerter.

var hos legen testen var negativ. . men en jm sa her om dagen at når en har blødning å tar urinprøve så er det for lite hcg i urinen, testen positivt igjen 5 feb uten noen men i mellom...... kan det være at jeg ikke mistet da eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen store klumper da jeg mistet, bare mange små. Så man må ikke ha det for at det skal være SA. Urin prøven blir nok negativ ja, selv tok jeg blodprøve, og de sa der var litt hcg igjen men altfor lite til at jeg kunne være fremdeles gravid, og for lite til å slå ut på en test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke alltid vite om det har gått galt. Om du har en SA kommer alt ut av seg selv med en gang(mulig det blir igen litt rester,men som regel kommer alt) Hos meg gjorde det ihvertfall sinnsykt vondt,så det var ingen tvil. Andre gang det gikk galt for meg merka jeg det ikke. Da hadde jeg en MA(missed abortion),da merker ikke kroppen at fosteret er dødt,og mange,meg inkludert,har fortsatt igjen alle symptomer på graviditet,som ømme pupper,murringer,sterk kvalme... Ofte blir dette oppdaga på en tidlig UL,eller ved at man begynner å blø litt,og får en tidlig UL basert på dette,for å sjekke. Jeg begynte å blø litt lett et par dager i uke 11,fikk innvendig UL,og da så gyn. en død spire. Spiren hadde vært død i 4-5 uker allerede,men siden jeg fortsatt var veldig kvalm,merka jeg det ikke.

Når man oppdager en MA,blir man sendt til sykehus for utskrapning,men jeg slapp,for natta før jeg skulle på sykehuset kvittet kroppen seg med alt selv. De dobbeltsjekka med UL dagene etter,og alt var ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten,jeg tok en test like før jeg begynte å blø,bare for å sjekke(jeg var så redd for å miste),og den var faktisk positiv,selv en hel mnd etter at spiren var død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...