Gå til innhold

November: Noen her som begynte med grøt før de var 4 mnd?u/t


♥BergensJente m/ Keiser♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja vi begynte med smaksprøver da hun var 3 mnd og 1 uke...nå får hun fast hver dag..

gjorde det etter tips fra hs pga sinnsykt mye gulping

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å begynne jeg også, men hs sa jeg måtte vente til han ble 4 mnd pga fare for allergi. Men det er jo ikke så lenge til han er 4 mnd, så det går vel bra.. Hvordan begynte du å gi henne grøt? Lager du den veldig tynn i begynnelsen, og så lager du den gradvis tykkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte for 10 dager siden (han er 4 mnd i morgen).

Kjøpte maisgrøt og blander med mm. Pumper og heller rett over. Jeg har lagd den ganske tynn og ga veldig lite (ca 2 ts) første gangen. Så har jeg gradvis lagd den tykkere og gir litt mer for hver dag. Han synes det er kjempegodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde vi måtte ikke begynne med grøt før de var 6 måneder??

Hvordan skal vi vite hvis alle hs sier forskjellige ting...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SaRaH og Théo 21.11.06 De sier 6 mnd i sær hvis de får morsmelk,for den blir jo så oppskrytt at de vil helst at barnet skal ha bare det lengst mulig.Men en kan begynne ved 4 mnd alder.

 

Selv ga jeg min lille sin første smaksprøve på grøt i dag,han er født 28.11,så jeg er et par dager på forskudd,men han er så stor at jeg føler at han begynner å kreve mer enn bare melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fått litt velling siden hun var 3 mnd og 2 uker, for da begynte hun å våkne oftere om natta igjen, og var mer sutrete på dagtid. Ble mye blidere og sovna lenger igjen fra første dag. Prøvde litt grøt, men det ville hun ikke ha.

Prøvde igjen i dag, og hun smilte og smatta i seg, så nå var hun tydeligvis klar for det! Blir 4 mnd om et par dager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da tror jeg at jeg skal begynne så smått å gi han litt jeg og.. Er ikke mange dagene til han er 4 mnd, så det har vel ingenting å si..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si meg, er dere november-mammaer totalt hysteriske?

 

- Jonah fikk grøtpulver i melka, i flaska, TIL HVERT MÅLTID fra han var ca 2mnd, noen dager før.

- Han fikk grøt, å spiste som en helt, fra han var ca 3mnd, litt før..

- Nå spis han KUN grøt, får bare en flaske med velling på natta, om han våkne, men han sover som regel hele natta, går ca 7-8 timer mellom måltidene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte med veldig tynn grøt..så ble det tykkere og tykkere etter hvert

hun elsket det fra dag en

hadde litt sviskesaft i da..bare 2 ts sånn at hun ikke skulle få mageknip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :-) Takk for svar...

Skal se med helsesøster neste uke :-)

Han er ganske stor han også men det virker nesten at morsmelk er nok enda... Vi får se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann min har spist grøt fra han var 3 måneder. Begynte i det små, men nå spiser han to måltider hver dag. Noen ganger grøt til begge, noen ganger middagsglass midt på dagen. Han elsker det. I tillegg får han fruktpurè.

Det sies så forskjellig på helsestasjonene ja. Men grunnen til at de "egentlig" skal vente med grøt er at det kan være fare for blødning i tarmen. Tarmsystemet er ikke skikkelig utviklet så tidlig, å fast føde blir ganske hardt. Men en merker jo fort hvis det er blod i bleien!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...