Gå til innhold

da har jeg lagt ut ett par nye bilder...

ks23 med William og Lucas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Takk takk.... Jo forde de lå i hver sin fostesekk/pose også hadde de en skillevegg mellom seg men synes de er utrolig like for det da! De kom da jeg var 34+6 så det var jo ikke så ille da, men store var de ikke ;) Tvilling1(lucas) var47 cm og veide 2315 og tv2 William var 46 cm og veide 2420 så ille vekt var de ikke på dem...Barnelegen synes de ar store og friske gutter og gått var jo det. Nå tipper jeg de er rundt 3000 ett eller annet de er jo så flinke til og spise... Hva har du da?! Er de eneggede eller toeggede?!

Hilsen oss.....

Jeg vet ;) Hihi..... Skreiv vekt og sånn til henne ovenfor om du ser?!Slitsomt og slitsomt...Jeg synes dette egentlig går som en drøm jeg...Ja klart det er litt våkenheter på natta på de krever jo ikke så mye enda da...Og de er jo så flinke til og spise oxo så de sover veldig gått....De hadde jo lagt på seg ca 300g begge to da, bare på fem dager så det er vel ikke så ille. Skal på ny kontroll til uka blir spennende og se da hvor mye de veier.... Så JA du har masse og glede deg til assa. Trur de får mye godt ut av hverandre.

Lykke til....

Fikk også beskjed om at mine var mest sannsynlig 2 eggede for de lå i hver sin fostersekk/pose og at de hadde tydelig skillevegg men det stemmer nok ikke.Det eneste sikre tegnet på 2 eggede er nok om det er gutt og jente.Mine er jo kjempe like og vi og alle andre som kjenner/ser de ser de tror de helt sikkert er 1 eggede.Du kan jo ta enn titt på bildene av dem og si hva du synes:)Hva var grunnen at dine gutter kom litt for tidelig da og var du fornöyd med Ullevål?Var du i kontakt med en lege som heter sveningsen?en som har briller og sjeler:)Veldig dyktig.Ja nå er guttene mine blitt 10mnd og närmer seg snart 1 år så tida flyr av sted.Må inrömme det har värt en töff vinter med mye sykdom hos guttaog mye tull med huset vi kjöpte.Men nå er det snart sommer så håper ting blir litt lettere etterhvert nå:)Trives dere på Aurskog da?Vi er jo tross alt nesten naboer jo:)Lykke til videre med dine söte små da:)Veldig fine navn foresten..

Gratulerer med William og Lucas!!!! Håper det går greit som nybakt tvillingmor.

Visst jeg ikke husker feil, skulle du føde på Ahus, stemmer det. Jeg har selv vært innlagt på føden på Ahus i over 3 uker (er akkurat kommet hjem). Lå der fra 19 februar, da de klarte å stoppe en prematur fødsel og frem til 15 mars, nå ligger jeg å ruger hjemme. Lurer på om du var der i den perioden og hvordan fødselen din var, hvilken leger og jordmødre som var der, og hvordan barsel tiden var.

Jeg synes de fleste som jobbet på føden på Ahus var utrolig koselige, så nå både gleder og gruer jeg meg til fødsel der. Så da er det spennende og høre hvordan andre har opplevd det.

Kos deg videre med smårollingene dine!

Hei du... Stemmer det..Lå nok og fødet jeg da når du var der....Men du lå vel ikke på ett rom som ble kalt pasient rom?Hvilken uke er du i??? Hørte faktisk om ei som hadde to der inne skjønner du...for jeg spurte om det var mye tvillinger som kom nå og sånt...Hehe så rart... Men de sa ikke noe annet assa...Bare det at det var kommet inn ei med tvillinger i uke 32 eller noe.. Ja de er kjempe koselige og i møtekommende, og det er jo bare så deilig da de er sånn..Kjøpte blomster jeg til det teamet som hjalp meg under fødsel og sånt, det fortjente de virkelig. Fødselen i seg selv gikk veldig fort, fra jeg kom inn på stua til begge var ute brukte jeg 4 timer så det er jo ikke ille til og være førstegangs.. Men begge måtte forløses med tang da stakkars for mamma hadde ingen krefter;( Men ellers har alt gått den rette veien. Jeg måtte jo settes igang da pga svangerskapsforgifning og det var ikke no morro, så da var det like greit at de kom nå. De var da 34+6 så det er jo ingen krise...Og de var visst ganske store også....Tv1 veide 2315 og tv2 veide 2420.

Barsel tiden synes jeg engentlig var veldig tung pga at nurkene måtte ligge på en annen avd en meg...Jeg lå på barsel og de på nyfødt.. Så det var jo ikke noe morro, selvom det var litt avlastning for meg til og begynne med og sånt..Mne jeg ville jo helst hatt de på rommet mitt jeg å.Ble jo veldig dårlig etter fødsel oxo jeg....Så det tok meg ca 4 dager og komme meg til hektene igjen..Måtte ha litt blod overføring oxo, så jeg føler vel egentlig at med meg selv har jeg hatt mye uflaks...Men jeg har jo fått to velskapte nurk da :) Men nå er jeg på beina igjen vettu... Vi ble vel ca liggende ett par uker fra vi kom inn til vi fikk perm med de.. Men det var jo pga at de var premature/fortidlig fødte vettu... Men nå er de utskrevet og alt er bare bra...De er jo bare så snille... Mammas små englebasser er de.

Håper alt går bra med deg da... Lykke til videre :)

Hei Bentus ;)

Jah, herregud de var like ja...Kansje mine er det også da...Syns mine er ganske like også men klarer jo seff og se forskjell på de da... Hihi...De er jo bare så gode. Hvordan var dine da når de var nyfødte, dine kom vel før tiden de oxo eller husker jeg veldig feil nå??

Grunnen til at nurka kom fortidlig var pga mors helse jeg hadde en br begynnelse på svangerskapsforgifning.Hevelser i hele kroppen, høy blodtrykk, dårlig i formen og protein i urinen. Så formen var rimelig redusert kan du si, men nurka hadde det bra da. Ble mye inn og ut den siste tiden men etter hvert fant legene ut at både jeg og nurka ville få det bedre om de satte meg igang... Så da bestemte de seg for og gjøre det. Fikk først ett ballong kateter som satt i ca 15 timer også en pille og da var det i gang...Merket jo ikke åpningsfasen engang jeg...Så jeg trur jeg har hatt en veldig enkel og grei fødsel bortsett fra t jeg fikk epidural og d mistet jeg pressveene noe jeg ikke visste...Men begge var ute etter 4 timer og med ett kvarters mellomrom så jeg er happy for det! Hadde jo grudd meg som en hund til dette, men det var faktisk ikke så ille som jeg hadde trudd! Joda trives her vi vettu, samboern min er jo her fra vettu så.. Trives på landet jeg ;) Men vi skal nok flytte på oss sånn litt etterhvert trur jeg, for her vi bor nå er det ikke så veldig barnevennligvka du si... Nå bor vi på lierfoss om du vet hvor det er?? Litt greiere da gutta blir litt større og sånn at de ikke bor så lant unna leke kompisen.

Håper alt er bra med deg og gutta da, merker at tiden går unna ja..Syns ikke det er lenge siden de kom jeg,,Men nå er det jaggu gått tre uker og to dager allerede.

Hilsen oss.....

Ja det var nok meg som var der nå du fødte. Jeg var 29+6 når jeg ble lagt inn. Lå på 4 mannsobservasjonsrommet de 2-3 første nettene, deretter på pasientrommet til venstre for inngangsdøra frem til uke 33+2.

Det høres jo ut som du hadde en forholdsvis tøff fødsel, med tang og blodoverføring og det hele. Stemmer det at de har et stort team med barneleger, gynekologer, anestesilege osv. tilstede under hele fødselen? Jeg ser for meg at det blir mye kav og oppstyr når det er så mange til stede. Har du klart å få igang ammingen selv om de kom såpass tidlig? Kjempe godt å høre at godguttene er sunne og friske selv om de kom noen uker før termin.

Jeg ligger hjemme på sofaen og spiser Bricanyl tabletter for å stoppe rier og håper at babyene ikke kommer enda, men samtidig begynner jeg å bli veldig klar for å møte dem.

Kanskje vi kan få til et treff om noen måneder, når babyene er blitt litt større.

Annonse

Guttene mine har värt veldig like helt fra de ble födt i uke 32+2.Nesten ingen som klarer og se forskjell på de bortsett fra meg da:)Tok helt feil jeg for jeg trodde du födte på Ullevål.Synes det så ut som nyfödt intensiven der..Vet ikke helt hvor lierfoss er men vet jo at det er på aurskog en plass:)Er jo greit at de alltid har hverandre og alltid noen og leke med også.Men er jo kjekt og bo der det er litt mere barnevennelig også da.Vet ikke helt hvor lenge vi blir boende eller hva som skjer med huset.Her går det i advokater,takstmenn og forsikringselskaper om dagen.Men tipper vi flytter oppover mot Årnes/Vormsund elller Skogbygda når det er klart hva som skjer her.Håper det ordner seg snart.Med meg og guttene går det bra nå etter mye sykdom så er vi endelig på beina igjen alle 4:)

Hehe så rart da!! da var det nok deg ja for det er vel ikke så mange som ligger inne der rundt den tiden med to ;) Lå på fødestue 1 jeg den rett ovenfor pasient rommet! Så da tok nok du over rommet etter meg du...Jeg lå nemlig der før de satte meg igang..Ikke akkurat en god opplevelse og ligge å høre på alle de fødende der. Uff da, men du har jo heldigvis kommet over i uke 34 da. Så om det værste fall skulle skje noe nå er du over den perioden slik at du trenger og få lungemodning!! Og godt er jo det...Bor du her på romerike eller?? Ja det kan vi prøve på vettu hadde vært morro det ;) Er jo oxo en fin tid i møte nå, så jeg har funnet ut at vi føder på en perfekt tid av året slik at vi får sommern og sånn i mot oss :) Nei, du får prøve og knipe igjen litt til om du klarer.. Det er jo selvfølgelig det beste, Vet du foressten hvor store de er nå eller??Og vet du kjønnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...