Gå til innhold

Pigment flekker??normalt??


1 gull 07,1 gull 2010.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du!

Som hudpleier føler jeg at jeg må gi deg et svar på innlegget ditt, selv om jeg ikke hører til her inne.

Når man er gravid blir huden mer ømfintlig for UV-stråling, og pigmentflekker kan oppstå letter enn vanlig. (Hormonelt betinget.) Veldig mange opplever å få en mørkere pigmentert "bart" på overleppa, dette antas å være et spesielt utsatt område.

Det eneste som hjelper er HØY solfaktor, hvertfall over 15, men jeg anbefaler helst spf 30. Dette vil hindre flekkene i å oppstå, eller bli mørkere hvis de allerede er der. Etter graviditet og amming kan du vurdere et lysnende produkt, hvis du vil prøve å fjerne flekkene.

PS; ikke utsett deg for sterk sommersol i det hele tatt hvis du lett får pigmentflekker, er mitt råd!

Lykke til! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar siss75.

jeg er ikke gravid,som jeg vet.har bare hatt en en del symptomer denne uken,stikking i underlivet mandag,resten av uken ont i magen akkuratt som når jeg har mensen.og ont bak i ryggen.oppdaget pigment flekkene idag tidlig på over armene..hmm.bare synes det var rart.blir spennende å se neste uke om det kommer noe mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...