Gå til innhold

bekkenløsning...=(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har bekkenløsning og har funnet noe som hjelper litt mot smertene på egenhånd? Er så lang ventetid på fysioterapi..Og det gjør jo virkelig vondt det her..Huff..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette svangerskapet har jeg slitt mye med bekkenløsning, og det er desverre ikke så mye å gjøre. Det beste er å ikke bli kald og ikke ta i for hardt når det gjelder dagligdagse ting. Å støvsuge er fy-fy.

Jeg prøvde fysioterapi i forrige svangerskap og det var helt grusomt vondt. Ikke noe hjelp å få der. Man blir iallefall ikke bedre, men man klarer kanskje å holde smertene i sjakk.

Skrevet

går også til fysioterapi, på gruppetrening, og synes d hjelper litt jeg. fikk råd om å tøye setemuskulaturen (dersom man ikke er plaget av halsbrann vel og merke), gå m små skritt og gjøre alt arbeid nært kroppen. re opp seng og støvsuge e ikke bra. også lurt å samle beina når en går ut av sengen, så en ikke får så mye belastning på bekkenet(svinge seg ut liksom), og sitte når en tar på bukse, sokker o.l. d var d jeg kom på i farten. håper du får litt hjelp etterhvert da.

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt med bekkenløsning siden november. Jeg synes varme hjelper veldig. Dvs varme bad, varmeflaske o.l. Jeg har også hatt god effekt med å være i varmebasseng. Et annet tips er mye hvile, har hørt 15 min på sofaen 6 gang om dagen. Når jeg sover/hviler har jeg ei pute mellom knære. Det avlaster bekkenet veldig, er litt uvant i begynnelsen, men hjelper godt når du først klarer å slappe av. Hvis jeg ligger på rygg har jeg puta på lårene, rett under rompa.

Men det som har hjulpet meg aller mest er hvile. har trent hos fysio fram til nå, der har vi jobbet mye med stabiliseringsmusklene i magen og knipeøvelser.

lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar..Har funnet ut at varmt vann hjelper litt, men det er liksom bare mens man dusjer/bader..iallefall takk for hjelpen får prøve litt nye ting hver dag=)

Skrevet

hei jeg har slitt veldig med bekkenløsning siden uke 23 ...

prøvde akkupuntur i uke 32 og sku virkelig ønske jeg hadde gjort det tidligere for det hjalp veldig det tok ikke vekk smertene helt men hjalp utrolig ...

Skrevet

hos meg så hjelper det utrolig mye å ligge på glatt underlag..da er det så mye lettere å snu seg om natta..

bruker et satin sengesett som laken på en måte..bare at det er lagt på vranga slik at det glatte ligger mot hverandre,og jeg oppå der..

vanskelig å beskrive,men det hjelper..=)

har også fått beskjed fra manuellterapauten om at når jeg går,så er det lurt å vrikke på rumpa.. for da vil muskelene ikke spenne mot bevegelsene..

så vrikk i vei=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...