Gå til innhold

Noen som har kjøpt vogn i danmark?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har... En Emmaljunga bagvogn. Ringte på forhånd, betalte på forhånd, fikk en venninne som var på ferie til å hente den for meg. Er kjempefornøyd, får ikke kjøpt slike store vogner i Norge. Kostet 5500 danske hvis jeg ikke husker feil.

Skrevet

Kjøpte Simo Kombi da vi var på ferie i 2002 og betalte 5000,- for vogna og fikk med myggnett og regntrekk i prisen. Hjemme kostet den 6200,- for bare vogna. Fikk også chicco bilstol til 400,- + mange andre billige ting. :) Legg sommerferien til Danmark med tom bil, hehe! ;o)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Har ikke kjøpt vogn her, men er her på 3.uken nå sammen med mannen min som er på kurs. Har derfor vært litt rundtomkring på utstyrsbutikker. En god kjede er BabySam. Vi har fått god hjelp der til å kjøpe bilstol. Sjekk www.babysamesbjerg.dk. Han vi snakket med sa at de selger masse til Norge, så de har ihvertfall erfaring med norske kunder.

Ang barnevogn er det nesten litt korny å se på det her. Alle bruker DIGRE vogner! Og det er helt vanlig å se 2-åringer sitte og titte opp fra en diger bagvogn. Liggemålene er mye større her enn hjemme, både Simo og Emmaljunga har større liggemål på sine danske modeller enn de norske. En dansk vogn som også virker veldig populær her er Odder, "oddervognen". Vet ikke nettadressen, men den finner du sikkert om du googler dem. Alle vognene her er veldig "klassiske" og store, det er vanlig at barna sover ute i dem til de er 2-3 år, ergo er de så lange. Helt normalt med liggemål opp til 98cm. Pga den danske vognkulturen er det lite moderne og sprekt å finne i butikken, få 3-hjulinger, lite spreke farger, men artig tilleggsutstyr å få!

Lykke til med vognkjøpet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...