Gå til innhold

Når kan man begynne å teste????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har tatt min første pergotime kur og testet positivt på eggløsningstesten dag 22. Jeg var på legekontoret for et par dager siden for å teste progestoron nivået og fikk i dag vite at det var 202 (noen som vet hva det står for?) og at det var så høyt at jeg nok hadde hatt flere egg som løsnet.

Lurer på når en CB test kan vise positivt. Må man vente 14 dager etter eggløsning eller kan det påvises tidligere? Hadde ikke noe særlig EL slim noe jeg har forstått er bivirkningen til pergotime. Betyr det noe? Dette ble veldig mange spørmål, men jeg håper noen kan svare. Føler jeg går rundt meg selv for tiden har jo såååå lyst på en baby i magen.

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du MÅ ikke vente 14 dager, men vil du være sikker på at du får riktig resultat, så er det nok lureste og vente...Kan lure deg til og ta en 3dager før IKM-test, men det er ikke 100% sikkert at denne slår ut så tidlig.

Du har noen spennende dager foran deg nå!!! Lykke til!

:-)

Skrevet

Det med at du ikke har hatt EL-slim betyr ingenting. ikke alle som har det:o)

Skrevet

Kan forresten også legge til at dersom du tester før IKM må du huske og bruke morgenurin da denne er mest konsentrert, og inneholder mest HCG. På IKM-dagen og etter det kan du teste når som helst på døgnet, men pass på at du ikke har vært på do de siste 2-3 timene.

Progesteron på 202 er kjempebra:o) Det vanlige er mellom 20-100, så her har nok flere egg løsnet, og sjansen for graviditet er større, selv om det ikke er en selvfølge at du blir gravid allikevel.

Lykke til!!

Skrevet

Tusen takk alle sammen.

Jeg er helt ny her så det var kjempe kjekt å få svar. Virker som et kjempe bra forum.

Da blir det vel bare å smøre seg med litt tålmodighet. Ikm er ikke før onsdag/torsdag så kanskjer jeg prøver å teste på mandag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...