For_mye Skrevet 16. mars 2007 #1 Del Skrevet 16. mars 2007 Mye tyder nå på at min mann får seg ny jobb i en annen by sånn omtrent når babyen blir født, og jeg må jo da etterhvert si opp jobben jeg har nå. (100% stilling) Spørsmål 1: På hvilket tidspunkt bør jeg si opp denne jobben? Når permisjonen begynner eller når den slutter? (3 mnd før selvfølgelig). Er jo ikke noe vits i at arbeidsgiveren min tror at jeg skal fortsette i jobben når jeg vet at jeg skal slutte. Jeg har foreløpig ingen jobb å gå til i på det nye stedet vi skal bo, derfor vil jeg sannsynligvis gå arbeidsledig når fedrekvoten skal tas. Spørsmål 2: Kan likevel faren ta ut fedrekvoten eller mister han denne når jeg er arbeidsløs? Min mann har lyst på litt mer permisjon enn det vanlige (Han tok 5 mnd forrige gang) men denne gangen er jo det vanskelig siden jeg sannsynligvis ikke har jobb. Spørsmål 3: Kan han ta ut ulønnet permisjon mens jeg har den vanlige fødselspermisjonen? (Så vi begge er hjemme?) Jeg har en jobb som er mye kveld og helgejobbing, og har stor mulighet til å få vikariater på det nye stedet. Spørsmål 4: Hvor mye kan man tjene ekstra under permisjonstiden? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8651784-endel-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-f%C3%B8dselspermisjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #2 Del Skrevet 16. mars 2007 Hvis du vil få foreldrepengene utbetalt fra jobben din og ikke rett fra nav er det lurest å si opp jobben 3 mnd før permen er over. Får er det arbeidsgiveren din som betaler ut foreldrepengene får du feriepenger fra hele tiden, men får du de fra NAV får du bare feriepenger av de første 12/15 ukene og da er det det samme når du sier opp jobben. Du har 8 uker karantene på arbeidsledighetstrygden når det er du som selv har sagt opp jobben. Disse 8 ukene starter fra perm er over. Faren kan ta ut fedrekvoten selv om du sier opp jobben nå for det er tiden før perm starter som er avgjørende for dette. Dere kan ikke ta permisjon sammen,dette gjelder også om den ene har ulønnet perm. Du kan bare tjene noe om du velger tidskonto. Om dere velger full perm i 44/54 uker kan dere ikke tjene noe mend permisjonen tas ut. Dette gjelder for deg i dine uker og han i sine uker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8651784-endel-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-f%C3%B8dselspermisjon/#findComment-8652127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå