Gå til innhold

Keisersnitt og narkose.

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som har hatt planlagt keisersnitt og fått narkose?Hvor lenge ligger vi i narkose etter at barnet er kommet ut?Er det større fare for mor og barn med narkose?Håper noen kan svare meg på dette,er noe jeg tenker mye på.Har ikke fått innvilget keisersnitt enda,men håper på å få det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8651531-keisersnitt-og-narkose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er ikke vanlig å gi narkose ved et plankagt ks, det er min erfaring ihvertfall. Jeg har hatt et hastesnitt og fikk ikke narkose da, men hadde komplikasjoner med ks(det revnet innvendig) og ble operert igjen. Da fikk jeg narkose. Lå ganske lenge på oppvåkningen etter narkosen, og ble veldig dårlig etterpå. Tid, vet ikke desverre... Men de holder deg jo i narkose til du er sydd sammen igjen, og det tar vel en halvtime kanskje. (Ta ut barnet og morkake tar ikke lang tid.) Deretter må du på oppvåknings-stuen.

Narkose er ikke farlig, de kan jo dette, og gjør det hele tiden. Noen tåler ikke narkose, men da er man jo på sykehuset hvis det er tilfelle! Aner ikke hvor påvirket barnet blir.

Du ble vel ikke mye klokere av dette svaret men men....

Jeg hadde hastekeisersnitt for litt over 2 år siden og ble da ikke lagt i narkose. Skal nå ha planlagt keisersnitt med nr 2 18 april og har da fått beskjed om at jeg også denne gengen ikke skal ha narkose. Synes det var helt fantastisk å være våken.

Var så trøtt den dagen pga narkosa så det er veldig vanskelig å huske, men sånn ca iallfall.

Lillegutt kom ut 9.37 så da regner jeg med at jeg ble lagt i søvn ca 9.30, det er jo ikke den delen å få de ut som tar tid. De vekker deg en gang når opperasjonen er ferdig, dette er ikke vanlig å huske i ettertid men jeg gjør det faktisk :o) fikk så vidt hilse på lillegutt et sekund da :o)

Hvis jeg ikke husker feil var klokka igjen mellom 13.30 og 14 engang da jeg våknet på oppvåkninga.

De kom da raskt til med lillegutt igjen så vi kunne begynne å bli kjent, men fikk ikke beholde han lenge pga av at jeg var helt i ørska, he he.

Når det gjelder risikoen så er det alltid en liten risk ved å legge noen i narkose, og at det er et lite barn innblandet også gjør det ikke bedre. Det er derfor det alltid først og fremst brukes spinalbedøvelse eller epidural ved ks, kun ved særskilte tilfeller det blir tatt i bruk narkose.

Så hvis du skal ha vanlig planlsgt ks er det nok spinal du ender med å få.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...