Gå til innhold

Overtidskontroll, noen spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått time til overtidskontroll på Ullevål på torsdag, og da er jeg akkurat 14 dager over termin. Er det noen som vet om man kan bli satt igang der og da, eller er det bare en "vanlig" sjekk?

Håper selvfølgelig jeg slipper å gå så lenge, men greit å vite hva man går til liksom :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig for meg å svare på, for jeg gikk ikke over sist, men regner med at du blir satt i gang ganske raskt siden du er 14 dager over, mulig du må vente et par-tre dager..

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Har time til overtidskontroll neste fredag, da er jeg akkurat 14 dager over.

Men hvordan kan de si at vi må vente et par-tre dager hvis vi allerede er 14 dager over?? Det er jo 2 uker over som er det helsepersonellet er "enige om", som jordmor sa... Kan vel ikke la oss gå ENDA lenger da..??

Noen som har erfaring?

Skrevet

var på overtidskontroll i dag, 8 dager over, men da undersøkte legen bare modning og strippet meg. Hadde det ikke vært noe modning sa hun at de antagelig ville lagt inn ballongkateter. Hvis jeg ikke har født innen onsdag, når jeg er 13 dager over, blir jeg satt i gang, kan ta flere dager før det har noe virkning vistnok.

Men hvis alt er helt tipp topp med baby og deg, alle prøver er fine og alt vel så kan du kanskje risikere at de venter enda noen dager i håp om at ting skjer av seg selv.

Skrevet

Ja, håper noen har erfaring :)

Men, mest av alt så håper jeg jo på å føde naturlig og at fødselen skal skje av seg selv...

Skrevet

dytter litt jeg

Skrevet

De sjekker mors tilstand og babyens tilstand, og avgjør om det skal settes i gang der og da, eller eventuelt til kvelden eller dagen etterpå som regel. Det kommer litt an på hvor langt kroppen har kommet selv (om du er modnet osv) og hvos travelt det er på føden den dagen du har kontroll.

Skrevet

Okei, så det er sikkert lurt å ta med baggen og ha i bilen da. Så spennende da! Men, som sagt håper jeg føder før den tid altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...