*We68* Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 Begynte å tenke på noe. Når jeg ikke kan ta bricanyl på slutten av svangerskapet. Hva om jeg blir tett da?? jeg har symbicort jeg tar nå når jeg er forkjølet i tillegg. men er jo avhengig av bricanyl jo. Noen som har erfaring og hvet hva man skal og kan ta på slutten? vet ikke hvor lenge før jeg skal slutte med den heller, men har time med legen om en måned ca, så jeg får spørre han da kansje. Det blri jo ille å ligge der å være helt tett da
oss2=3,snart 4 Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Hei. Jeg har også astma, og går på bricanyl. Ikke fast, men etter behov. (ca 1-5 ganger i uka) Har ikke fått noe info om at jeg ikke kan bruke det. Men har jo hørt litt av andre, og tenkte jeg skulle høre på neste kontroll om ca 2 uker.. Jeg har 69 dager igjen nå, men vet ikke når en skal begynne å passe på. Hvor lenge har du igjen.
<3 mirakelbarna <3 Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Hei. Jeg bruker Bricanyl flere ganger daglig og har fått beskjed om at det skal jeg fortsette med som vanlig fram til fødsel. En ubehandlet astma er verre enn de få evt bivirkningene som overføres til fosteret. Det står også i Felleskatalogen... Men jeg fikk beskjed om å holde meg unna kortison-preparater. Var visstnok verre bivirkninger på det. Men hør med legen din for å være helt sikker...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 Skal ikke si om du skal bruke bricanyl eller ikke, MEN vet at det blir brukt til å stanse premature rier. Bricanyl er altså riehemmende....
*We68* Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2007 jeg fikk beskjed av legen at jeg kunne fint da det i svangerskapet, men skal ikke taes på slutten, for da hemmer det riene. Det er jo bricanyl man får når man får rier for tidlig for å stanse disse. men jeg fikk også beskjed om å ikek ta noe med kortison i. men jeg ble forkjølet og legen ringte en lungespsialist og spurte hva jeg skulle ta siden jeg ikke kunen ta oxis eller pulmicort. så da skulle jeg ta symbicort. dette for å holde meg i sjakk og ikke bli så tett. så jeg prøver iherdig å komme over forkjølelsen før det blir for langt uti. jeg er 31 uker nå. så kan vel kansje ta litt enda. men begynte mer å tenke på hva med fødselen og man ikke skal ta den og man blir tett. for man skal jo ikke stoppe riene da. og hva om noe skjer under fødselen...man kan jo ikke bli lagt i narkose om man er tett heller. men da kan man jo selvsagt sugeinn :-) men da skal vel allting skje så fort.
*We68* Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2007 ps! jeg har født tre ganger før, men hadde ikke astma den gangen. og da jeg mistet i MA i sommer som var så var det så vidt de la meg i narkose for utskraping fordi jeg ble tett( psykisk) og klart det går jo på det psykiske om noe skjer under en fødsel også....og bare tanken på å ikke kunne ta :-(
<3 mirakelbarna <3 Skrevet 16. mars 2007 #7 Skrevet 16. mars 2007 Jeg hadde også hørt at Bricanyl var riehemmende og spurte legen jeg går til på fødeavd, og hun sa at Bricanyl ble gitt for å stanse rier ved prematur fødsel og at det ikke hadde noe å si på skikkelige rier. Så det var på en måte en "fordel" for å unngå prematur fødsel fikk jeg beskjed om. Men alle leger sier jo forskjellige ting, så det er ikke så lett å vite hva man skal forholde seg til... Jeg er 32 uker idag og kommer til å fortsette å ta bricanyl som vanlig fram til fødsel. Mulig jeg må bruke noe annet under fødsel, men det får jeg ta opp med lege og jordmor når den tid kommer. Lykke til ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå