Gå til innhold

Synes så synd på meg selv i dag at jeg skammer meg!


mumsima

Anbefalte innlegg

Ååååh, jeg vil ikke dette! Jeg haaater å være kvalm! Orker ikke! Det er nesten så jeg angrer på graviditeten her nå. Sitter på jobb, men klarer ikke være effektiv.

 

Jeg er i uke 8, og skal til 1. legetime fredag om en uke. Hvis det ikke er bedre da, spørs det om jeg bør sykmelde meg. Men så synes jeg det også er litt skammelig. Det er mange som har det mye verre enn meg!

 

Vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom neste uke en gang jeg. Kanskje egenmelding...

 

Det "verste" er at jeg har jo ikke engang kastet opp enda, bare nesten. Men jeg gjør alt jeg kan for å holde det nede, for jeg hater å spy. (Men det kommer andre veien i stedet).

Kvalme er virkelig ubehagelig uansett. Har bare lyst til å legge meg rett ned.

 

Og så hater jeg meg selv for at jeg synes så synd på meg selv. Jeg vet så veldig godt at det er mange som har det mye mye verre! Og jeg er jo tross alt gravid, hvorfor kan jeg ikke bare være glad!?! Argh!

 

Noen som skjønner meg...? Og er det noen som har gode råd til hvordan jeg skal klare å tenke mer positivt, og hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm.. kan ikke huske at jeg skrev dette innlegget? :)

 

Var så heldig å slippe unna med kun halvannen uke, jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kjenner deg igjen, skjønner jeg... :-)

 

Da var du jo forholdsvis heldig ja. Hvilken uke var det da? Og hvor langt er du kommet nå?

 

Jeg har vært kvalm nesten konstant i tre uker nå. Forrige svangerskap kasta jeg opp fra uke 7 til 22. Så det er jo faktisk ikke like ille denne gangen (enda i hvert fall), men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du sykmeldes så må du det.. tror mange kan komme til å "angre" litt da kvalmen, hodepinen ol er på det værste.. men det blir jo bedre etterhvert.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at man kan ta kvalmestillende midler(antihistaminer) som hjelper og som ikke er skadelig.

Andre alternativer er ingefær, akupunktur eller akkupressur ved et armbånd som presser på et bestemt punkt på håndleddet.

 

Ville prøvd noe av dette først, snakk med legen din neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det helt likt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Det er helt jævlig rett og slett. Klarer heller ikke være effektiv på jobben som før....

 

Konstant dårlig.

 

+Halsbrann nå. Skal kjøpe meg en milkshake, har hørt det hjelper... Uff, jeg vil og være frisk og glad og kun nyyyyyte graviditeten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tenkte jeg skulle snakke med legen om kvalmestillende.

 

Ingefær har jeg kjøpt, og det hjelper bittelitt en liten stund.

 

Akupunktur vurderer jeg sterkt, men jeg har nesten ikke penger nå...

 

Så første utfordring blir å komme gjennom neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på en måte godt å høre at det er flere. Selv om det ikke hjelper, hehe...

 

Milkshake hørtes godt ut! :-)

 

Lykke til!

 

Nå skal jeg jakte på positive tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør det. men hadde litt flaks / uflaks da jeg fikk dette nøyaktig i vinterferien (fra første fredag til siste søndag), og fikk ikke gjort særlig mye av det planlagte nei.

 

Det var i uke 8 / 9, nå er jeg i 12. og har vært frisk og rask til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...