Gjest Skrevet 16. mars 2007 #1 Del Skrevet 16. mars 2007 jeg har lest litt om dette på nettet og ser at jeg har mange av symptomene som kan tyde på en slik diagnose. Jeg skal til gynekologen min og prate med han, men først vil jeg være litt sikker på hva jeg begir meg ut på... Jeg har hatt flere ul i det siste pga graviditet som endte i spontanabort. Dette er 2 gang på et halv år at jeg spontanaborterer. Jeg regner med at han ville sagt det til meg om jeg hadde hatt cyste på eggstokkene, men MÅ man ha det om man har pcos? Kan man ha pcos uten cyster? Jeg får mensen hver mnd, men den er aldri presis eller regelmessig. Den er også veldig lett, jeg blør veldig lite. MEN jeg har ekstreme smerter i noe jeg tror er eggstokkene rundt mens og eggløsning. Det stikker på en måte og er ikke som "vanlige" menssmerter. Kan man ha pcos selvom man får mensen hver mnd? Jeg er ikke overvektig, men det har jeg lest at man ikke trenger å være. Jeg synes at symptomene kom etter min første graviditet som var vellykket. Kan den graviditeten ha vært en utløsende faktor på pcos? At jeg har hatt det i meg, men ikke hatt symptomer på det? Det er mye jeg lurer på og om jeg virkelig har pcos så vil det forklare meg mye om hvorfor jeg er som jeg er. Det ville vært en lettelse å få vite. Jeg klarer ikke gå rundt og lure. Jeg skal til gynekologen min (privatklinikk) for jeg regner med bedre hjelp derfra enn fra min udugelige fastlege... er det lurt av meg? Tusen hjertlig takk for at du leste igjennom dette og jeg blir veldig takknemlig for svar:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8649765-jeg-lurer-p%C3%A5-dette-med-pcos-og-om-jeg-har-det-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-noen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #2 Del Skrevet 16. mars 2007 Som regel når en blir gravid, så stabilserer kroppen seg og symtomene på pcos vil forsvinne. Jeg ville fått sjekket egglederne dine for å se om det kan være noen skade på dem som forårsaker abortene dine., Som kjent kan defekte/skadde eggledere "dryppe" litt og forsure miljøet i livmoren sånn at et svangerskap ikke opprettholdes. Jeg vil anbefale deg at du ber om en utredning hos en gynekolog, evt blir henvist til laparoskopi. Det er forøvrig den eneste undersøkelsen som kan fastslå med 100% sikkerhet at du har pco/ Pcos. Det kan sees på blodprøver og på ultralyd, men ikke alltid. Ser du har lest innlegget mitt og skaffet deg en del info derfra, det er flott! Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8649765-jeg-lurer-p%C3%A5-dette-med-pcos-og-om-jeg-har-det-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-noen/#findComment-8653245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #3 Del Skrevet 16. mars 2007 TAkk for svar:-) Jeg har klippet over den ene egglederen pga graviditet utenfor livmora, men dette vet jo gyn min om og jeg skal dit til uka og ta en prat med han. Inntil da skal jeg finne masse info slik at jeg vet hva jeg snakker om. Laproskopi har jeg vært igjennom et par ganger og det frister såååååååååå lite til gjentakelse at jeg nesten begynner å grine bare av tanken. Men det kan jo være at jeg har pcos uten at det synes på egglederne? eller kan det ikke det? Merket med en gang at huden min ble kjempefin da jeg ble gravid. Nå ser jeg helt jævli ut igjen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8649765-jeg-lurer-p%C3%A5-dette-med-pcos-og-om-jeg-har-det-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-noen/#findComment-8653752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #4 Del Skrevet 16. mars 2007 Uten at jeg er noen ekspert, så vil jeg tro at den ene egglederen din forsurer ting for deg.. at den slipper ut stoffer som gjør at egget ikke vil feste seg skikkelig. Hvis du har vært igjennom lap, så vil jeg tro at de har sett på egglederne dine og evt funnet tegn på pco/pcos hvis du har det. Jeg håper det er noe annet som er galt,noe som kan fikses på.. Pcos er en tilstand en desverre må leve med.. metformin hjelper litt på,men ikke for alle.. Håper gyn finner ut hva de kan gjøre for deg.. å lengte etter å bli gravid er trist. Under et svangerskap så vil de fleste sykdommer, (leddgikt til eksempel) nesten forsvinne som dugg for sola. Kroppen er finurlig skapt altså. Mas i vei på gyn du, ikke vær redd for å spørre om alt mulig.,De legger ikke akkurat infoen i hånda på deg.... det har jeg selv erfart, Lykke lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8649765-jeg-lurer-p%C3%A5-dette-med-pcos-og-om-jeg-har-det-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-noen/#findComment-8655509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #5 Del Skrevet 17. mars 2007 Men de gangene jeg tok lap så så de ikke spesifikt etter dette med pcos, jeg var gravid utenfor livmora. Og jeg synes at nå de siste 2 åra har liksom symptomene bare eksplodert. Jeg har tenkt at det bare er noe jeg innbiller meg, at det ikke er noe galt osv. Men nå som jeg har lest en hel del om pco så vil jeg bli virkelig overrasket om jeg ikke har det. Da jeg var gravid hadde jeg ingen kviser og jeg merket også at hårveksten stoppet litt opp. Merket også det med kvisene nå rett før SA for en uke siden. Var nesten så jeg skjønte jeg var gravid pga at jeg ikke hadde kviser... Jeg har spist svært usunt det siste året så det er nok også derfor at jeg har så masse symptomer? Før trente jeg masse også, det gjør jeg ikke lenger. Må komme meg opp av sofan og begynne å trene for det hjelper vel også? Jeg er av typen som MÅ ha svar og jeg har en fantastisk lege så jeg tror nok at det skal gå bra, men man veit jo aldri. Er det slik at det alltid tar 5-6 år før man er ferdig med utredning? Jeg har ikke tålmodihet til slikt..hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8649765-jeg-lurer-p%C3%A5-dette-med-pcos-og-om-jeg-har-det-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-noen/#findComment-8670726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå