Gå til innhold

Forvirret etter 1.kontroll til legen...

Anbefalte innlegg

I går var jeg på min førse kontroll... etter meg selv så er jeg 9+4, å legen kjente jo på livmora å mente jeg var kommet mye lengre pga størreelsen.. Så han sa minst 12 uker... Men etter min menstruasjon så hadde jeg en først på desember og en først på januar.. Så hvis jeg ble gravid på desember så har jeg termnin omkring midten av september å da er jeg ca 13 uker på vei... Så det blir spennende å se hva UL sier....

Diffuse greier ja....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8649409-forvirret-etter-1kontroll-til-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Legen min sa at jeg hadde liten livmor og at jeg ikke var så langt på vei som jeg trodde. Det er stemmer jo ikke for jeg vet når jeg ble gravid, dessuten har jeg hatt priv. UL.

Snakket med jordmor om dette og hun sa at man egentlig ikke skal ha GU, (ingen hesikt) og at man må være gyn. for og kunne si noe om størelse, (var vist veldig vanskelig og kjenne....?)

Som andre nevner her, så kan det jo tenkast at det er fleire enn ein der inne. Det treng ikkje nødvendigvis å vere tvillingar i familien heller. Toegga tvillingar er "arvelig" (det å sleppe fleire enn 1 egg pr mnd kan ha med gener å gjere), mens einegga tvillingar egentlig er ein mutasjon, som kan dukke opp når og kor som helst.

Min lege sa for øvrig og det at dei no hadde gått vekk frå underlivsundersøkelse på 1. kontroll no, fordi det var så usikre funn.

Ja det blir spennende! ;)

Jeg er tvilling selv og det er bare mor som er kan være bærer av tvillinggenet. Derfor er det ikke arvelig dersom det er på din far sin side. Ikke det at du kan utelukke det av den grunn, tenkte bare jeg skulle nevne det. ;) Du får oppdatere oss!

Lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...