Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 Hei! Skal male en hylle (ca 185X185), først med vannbasert heftgrunn, så med vannbasert maling over der igjen. Er det fyfy ift. at jeg er høygravid, i uke 40? Noen som vet? Vet at d ikke er bra å male når lillegutt er født, spebarn skal ikke være i malinglukt, vel......eller er det greit å male en slik hylle, da også...?
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Tror vannbasert maling skal gå fint....det er vel oljemaling en skal unngå er det ikke det??
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Bør gå fint det, men kan bruke maske bare sånn i tilfelle. D som er med vannbasert er at den "frigjør" mange ikke-bra gasser i ettertid, så du burde lufte den veldig godt og lenge føre du setter den i rommet sammen med babyen! Denne gassen er ikke bra for voksne heller, men trenger jo ikke bli heeeelt overhysterisk heller... men den er i hvertfall bedre enn olje! Oljebaser maling skal faktisk vekk fra markedet etterhvert pga dens skadelighet...
tina 79:) Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 Jeg ville ringt en fargehandel eller leverandøren av malingen du skal bruke hvis jeg var i tvil. Ellers så får du kjøpt en maske på fargehandelen som tar gasser. Den er stor og koster ca 200 kroner, men da er du iallefall sikker på å ikke puste inn noen gasser. Vannbasert maling avgir gasser fra 6-8 uker etter at du har malt, så pass på at den lille blir skånet fra gassene de neste ukene!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #5 Skrevet 16. mars 2007 Takk for mange bra svar! Saken er at hyllen ikke en gang skal stå inne på bebiens rom, men i en åpen loftstue ved siden av, så da burde det i hvertfall være greit. Ringte også giftinformasjonssentralen, de sa at hørtes helt greit ut. samme gjaldt når bebien er ute, i og med at hyllen som sagt IKKE skal stå i samme rom som hennes. t.o.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå