Gå til innhold

Male hylle mens høygravid?(Vannbasert...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal male en hylle (ca 185X185), først med vannbasert heftgrunn, så med vannbasert maling over der igjen. Er det fyfy ift. at jeg er høygravid, i uke 40? Noen som vet?

Vet at d ikke er bra å male når lillegutt er født, spebarn skal ikke være i malinglukt, vel......eller er det greit å male en slik hylle, da også...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror vannbasert maling skal gå fint....det er vel oljemaling en skal unngå er det ikke det??

Skrevet

Bør gå fint det, men kan bruke maske bare sånn i tilfelle. D som er med vannbasert er at den "frigjør" mange ikke-bra gasser i ettertid, så du burde lufte den veldig godt og lenge føre du setter den i rommet sammen med babyen! Denne gassen er ikke bra for voksne heller, men trenger jo ikke bli heeeelt overhysterisk heller... men den er i hvertfall bedre enn olje! Oljebaser maling skal faktisk vekk fra markedet etterhvert pga dens skadelighet...

Skrevet

Jeg ville ringt en fargehandel eller leverandøren av malingen du skal bruke hvis jeg var i tvil. Ellers så får du kjøpt en maske på fargehandelen som tar gasser. Den er stor og koster ca 200 kroner, men da er du iallefall sikker på å ikke puste inn noen gasser. Vannbasert maling avgir gasser fra 6-8 uker etter at du har malt, så pass på at den lille blir skånet fra gassene de neste ukene!

Skrevet

Takk for mange bra svar!

Saken er at hyllen ikke en gang skal stå inne på bebiens rom, men i en åpen loftstue ved siden av, så da burde det i hvertfall være greit. Ringte også giftinformasjonssentralen, de sa at hørtes helt greit ut. samme gjaldt når bebien er ute, i og med at hyllen som sagt IKKE skal stå i samme rom som hennes.

t.o.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...