goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 For når jeg var hos JM så sa hun at jeg skulle ha jente og ble veldig glad, for av alle de ultralydene hun hadde foretatt den ssite uka, var de ca 9 jenter på over 20 gutter...merkelige greier...
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Ja,så det på hva venter vi lista... Det er masse guttebebiser i Augustklubben... hehe.. Inkludert min egen gutt:) Så du er en av få..
Grey Minerva Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Vel, er jo mange som ikke får vite kjønnet på UL også, så det an være det er mange jenter blandt de "usikre". De er ofte mer villige til å si "det er en gutt" enn "det er en jente". Dersom du har sett en liten snurrebass er det nemlig nesten helt sikkert en gutt, men om du IKKE har sett noe kan det fremdeles være en gutt - de tar altså oftere forbehold for å si HELT sikkert at du venter en jente. I tillegg fødes det faktisk litt flere guttebarn enn jentebarn - ca. 105 gutter pr. 100 jenter. Det er nemlig litt større dødelighet blandt gutter enn blandt jenter - sannsynligvis fordi de ikke har "backupkopi" av X-kromosomet, hvilket lettere leder til arvelige sykdommer som blødersykdom, fargeblindhet osv. Jenter kan være bærere (ha et sykt X-kromosom) men får sjelden denne typen sykdommer (siden du da må ha TO syke X-kromosomer). De aller fleste gutte- og jentebabyer er selvfølgelig akkurat like friske, men det virker som gutter/menn rett og slett lever litt farligere selv når de blir store, så vi trenger litt flere av dem "i reserve". Har selv STERK magefølelse på en liten prins, så venter i spenning for å si hva UL sier på mandag!
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2007 Ja, men om jeg hadde fått gutt hadde det vært like flott Men jente er også ønsket Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er flere gutter enn jenter? tilfeldig?? jaja...jeg skjønner at jeg er i det "tenkende" hjørnet i dag...
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2007 TUUUUUUSEn takk for flott svar :) Jeg gikk også med en magefølelse på at det var gutt... men tok feil gitt, selvom både det kinesiske fødselskartet og sånn ring på magen test viste gutt
tjorven 1 Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 kanskje det har noe med befruktnigs mnd å gjøre i år tenker kinesik kalender type ting...jeg skal også ha gutt he he
2gutter&2jenter Skrevet 16. mars 2007 #7 Skrevet 16. mars 2007 Venter jente selv, har to gutter fra før, så der stemmer statistikken. Har hørt/lest at av alle barn som blir født er det 51% gutter og 49%jenter. Slik er det ellers i naturen også, pga høyere dødelighet blant hannkjønn.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #8 Skrevet 16. mars 2007 Ser ut til at vi får jente ) Skal dobbel-sjekke til uka...
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 16. mars 2007 #9 Skrevet 16. mars 2007 jeg venter også jente å vi er kjempe gla for det:) har en gutt fra før.en gutt hadde vært like kjekt det og ikke missforstå meg:) men har og reagert på det med mer gutter enn jenter
Nettnett Skrevet 16. mars 2007 #10 Skrevet 16. mars 2007 Jeg venter også jente, han sa på ul at han var ganske sikker på at det var ei jente men man vet aldri. Skal på ny UL om 4 uker så blir spennende og høre om det stemmer!!
xanadu -høygravid- (24/8-07) Skrevet 18. mars 2007 #12 Skrevet 18. mars 2007 ÅÅÅÅÅÅ!!!! Har ikke vært på UL enda!! GLEDER MEG til torsdag. DA er det vår tur.. Tror jeg skal ha jente, men vi får jo se... Finner ut av det til slutt uansett. Ang det att det er flest gutter.. Stort sett blir det alltid født flere gutter enn jenter. I oktober 1997, da min førstemann ble født, var det nesten ikke en jente som ble født. (Arendal sykehus) Bare en haug med tøffe gutter.
Raych Skrevet 19. mars 2007 #14 Skrevet 19. mars 2007 Er det ikke omtrent fordeling 51% gutter og 49% jenter på landsbasis?
Palesa Skrevet 22. mars 2007 #15 Skrevet 22. mars 2007 Det ser ut som om augustklubben jevner seg litt ut. Nå er det 20 gutter og 17 jenter. I begynnelsen var det veldig mange gutter. Jeg tror jeg også får gutt, og skal på UL på mandag 26.03. Kjempespennende!!!!!!!
gullis og snuppis Skrevet 22. mars 2007 #17 Skrevet 22. mars 2007 Nå kan jeg også melde meg inn i gutteklubben! Så det på ul i dag :-)
Palesa Skrevet 26. mars 2007 #18 Skrevet 26. mars 2007 Følelsen min stemte, det er en gutt hos meg også!!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #20 Skrevet 26. mars 2007 hvorfor har dere vært på ultralyd allerede??? jeg skal ikke dit før om en stund
cornelia_høygravid Skrevet 26. mars 2007 #21 Skrevet 26. mars 2007 Vi skal ha ei lita prinsesse vi da : )
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #22 Skrevet 27. mars 2007 Hei anonym:) Er vanlig å bli innkalt til ul rundt uke 18(16-22). Derfor så mange har vært nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå