Gå til innhold

Hvor ofte spiser deres om natten...


Bratsj

Anbefalte innlegg

...og hva spiser de ? (mm eller mme)

Lurer på om jeg bare har skummet melk i puppene, smpttisen min skal ha mat hver 3.time hele natten også, noen ganger sover han 4 timer i første strekket.

I natt har det vært annenhver time (økedøgn, kanskje)

Men mine veninner i barselgruppen har gutter som sover fra 21 til 6 og den andre til 4, før de vil ha mat.

(de ammer begge to)

 

Hva gjør jeg galt ?

Skal jeg gi ham enda oftere på dagen ?

 

Hadde vært skjøøøøønt med 5-6 timers uforstyrret søvn, for ikke å snakke om 8-9 !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jonathan spiser kveldsmat kl 23.00 og sover da hele natten:) det har han gjort i 1 mnd nå:) han får MME han spiser ca 5 ganger om dagen.. men deilig at han sover hele natta:)

 

håper nurket ditt sover hele natta snart.. unner deg en hel natt søvn .. er kjempe deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun spiser 1 gang.... 2 ganger hvis jeg ikke gidder å stå opp.

 

Legger seg rundt 9, våkner og spiser rundt 4, våkner igjen kl 8. Da står vi enten opp, eller så spiser hun i senga, også slumrer vi en times tid.

 

Hun spiser 8-9, 12, 14.30, 17, 19, så ca 20.30

 

Hun har sovet sånn siden hun var ca 3 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask får bare mme, har fått det siden han var 3 uker... og de siste 2 ukene har han sovet ca 6 timer, fra 9 eller 10 til hhv 3 eller 4.. men etter det sover han bare ca 2 time.. da skal han opp..

 

vet ikke om det hjelper..men du kan jo prøve å gi litt oftere på kvelden? Ask får 160ml 4 eller 5 ganger på dagen, og så får han 220 før han legger seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi vil ha mat alt fra 2 til uendelig antall ganger på natta... Utfordringa mi er å holde henne våken slik at hun får i seg en god porsjon når hun først er i gang. Hun sovner etter kort tid når hun får puppen i munnen. Når jeg legger henne over i senga hennes igjen, vrir hun seg veldig og begynner så smått å skrike. Jeg løfter henne da over til meg igjen og forsøker å gi henne mer pupp. Men med en gang hun legger hodet i senga mi, sovner hun og uansett hva jeg prøver får jeg ikke det sovedyret til å ta puppen igjen. Prøver å flytte henne over igjen er vi igang igjen! Når jeg er veldig trøtt, orker jeg ikke holde på med dette så lenge og det hender rett som det er at jeg sovner med puppen i munnen hennes. Så går det 1,5-2 t mellom hver gang hun våkner og vil ha mat.... Zukk.

 

Har begynt å bytte bleie på henne om natta også, for at hun skal våkne litt mer, men til ingen nytte. Har tenkt på å prøve å sitte å amme henne, men har ingen plass til stol på soverommet, så det har foreløbig blitt med tanken.

 

Gode forslag til lengre uavbrutt nattesøvn mottas med stoooor takknemlighet her også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa her spiser bare mm, ca 6-7 måltider i døgnet. Siste måltid ca 1930-20, så sover hun til 6.30, spiser og sover så til 09. Så står vi opp, da er mammaen passe uthvilt og snuppa knallblid =)

Tips er det dårlig med, har bare blitt sånn. Sørger selvfølgelig for at hun spiser maksimalt før hun legger seg om kvelden, men det gjør vel alle. Da hun var mindre, sovnet hun hele tiden med puppen, og våkna derfor rett etter at jeg hadde lagt henne fordi hun ikke var mett. Men heldigvis har dette blitt bedre, sovner sjelden når hun spiser nå.

Kan bare trøste dere med at alt går seg til etter hvert. Er vel ganske vanlig at de spiser 2-3 dager om natta egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at ho bynnt å legg sæ før ni gjerne før det også, så spis ho to tel tre ganga... gjerne en gang i elleve tolv tia, så i to tre tia og tel slutt i seks tia....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel bare forskjellige av natur kanskje...

Men kanskje jeg lar ham sove for mye på dagen ?

Han sover som regel enten èn lang blund på 3-4 timer, eller to litt kortere for 2-3 timer.

Kanskje er dette for lenge slik at han ikke er trøtt nok om natta ?

Kommer an på om vi er ute og triller eller ikke.

Sover alltid bra i vogna.

Inne sover han bare korte dupper, som regel 30-45 min på morgenen og ca 30 min på tidlig-kvelden.

Hvor mye sover deres på dagen, sover de en lang blund eller flere korte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evelina får bare mm... Hun legger seg i 20.30 tiden nå og sover første økt til ca 02... så spiser hun igjen ca 05...også igjen kl. 06.30 og da er hun ferdig å sove!

Skulle også ønske at hun hadde klart seg med mat bare en gang, sånn at jeg fikk sove en lenger økt, men men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er nok forskjellige av natur. Her sover hun en lang blund på dagen hvis hun får ligge i vogna, sover da ca 3 timer. Bortsett fra det blir det bare småblunder på noen minutter. max 1/2 time. Så det skal jo sies at hun er noe surkete og trøtt på ettermiddagene, særlig mellom 18 og 1930...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er megasliten hvis du ikke får flere timer søvn enn dette..

 

Vet ikke om så mange gode råd men et tips er å alltid starte med den puppen du amma sist med..så jeg pleier amme ene siden, og til neste måltid starter eg med samme side for så og gi den andre i samme måltid!!

 

Dette for å få ut siste fettet som kommer til slutt. Dette har jeg gjort denne gangen( har tre fra før) og Torbjørn er den av mine som sover best om natta:)

Vet ikke om det er det som gjør det:)

Ellers kan du jo prøve og gi en flaske med mm om kvelden i tillegg,

 

Nr to av mine var sånn og jeg holdt på å tørne for å si det sånn:)

 

Lykke til....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sover ca 2-3 timer hver natt...

theo sovner i 20 tida. sover da til ca 23, 2330. får mat (mm) så sover han til ca 2-3 tida. deretter går det jevnt og trutt.. ca 1 gang i timen våkner han og vil ha pupp, men sliter med å få han til å spise lengre enn 10-15 min av gangen.. han er veldig flink til å sovne på puppen, kan man trygt si...

har prøvd å gi han en ganske stor porsjon med grøt i 23, 2330 tida, i håp om at han sover bedre og eller lengre, men har lite utbytte av det...

går rundt i en tåkeverden, og vet snart ikke forskjell på opp og ned, dag eller natt.. er dødssliten!!

skal til hs til onsdag, får håpe hu kanskje har noen gode råd? men jeg har ikke store forhåpninger, for vi har ikke akkurat no god kjemi oss imellom... gruer meg til hver gang vi skal dit... grøss...

har forresten prøvd å gi han både 1 og 2 pupper, slik som lykkelig32 sier, men ikke noe hjelper.. vil ikke gi han sovemedisin heller. han er jo bare 4 mnd gammel!!

jaja, det går vel over til slutt.. hadde heldigvis ikke det samme problemet med 1.mann.. da hadde jeg ikke fått barn nr2, veit jeg!! ;)

 

men nå skjønner dere sikkert hvorfor jeg ikke er her inne for tida...

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammer 1-2 ganger per natt, han sover vanligvis fra 21 til sånn 4/5, og så videre til 7/8, og så kanskje noen timer til. Han trenger faktisk oftere mat på natten nå enn han gjorde da han var mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer også 1-2ganger pr.natt. Anine sovner ca. 23 og sover til mellom 04-07. Spiser litt og sover igjen noen timer. Hun får bare mm og spiser ofte gjennom hele dagen. Spesielt på kvelden, da henger hun nesten i puppen konstant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanna sovner før kl 1900, våkner nå 0320 (hurra) og spiser da. Sover så til morningen, en gang mellom 0530 - 0700

 

:-)

 

mme, og pupp om morningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skjønner jeg er heldig... Guttungen sover hele natta uten amming... Det skal sies at han har sovet lengre strekker om natta omtrent siden vi kom hjem fra sykehuset, vi fikk beskjed av helsesøster om å vekke ham for at han skulle få nok mat!

Ungene er jo så forskjellige med ulike behov og vaner, så våre rutiner er jo ingen fasit. Har du prøvd å "lure" babyen med smokk om natta når det kommer noen grynt? Kanskje det går an å få til lengre soveperioder før ungen virkelig våkner og er sulten?

 

Her starter siste kveldsmåltid i halv ti-ti tiden, da er han trøtt og sliten så han sovner når vi legger han, og han sover til 7-8 på morgenen.

Da er det frokost og han spiser opp til halvannen pupp. Når jeg ikke har ammet hele natta så er det fullt, mildt sagt, og jeg pumper ut resten. Deretter er det mat mellom 11 og 13 en gang, sånn i fire-fem tida, sju-tida og så halv ti-tiden igjen.

Han blir trøtt ca 2 timer etter vi har stått opp, og da sover han en halvtime, så er det en lengre lur på 2-4 timer mellom 12 og 17, og så kanskje en halvtime sånn tidlig på kvelden, uten at det ødelegger for nattesøvnen.

Han får bare morsmelk nå, han var 11 uker igår.

 

Lykke til, unner alle småbarnsmødre å få sove hele natta gjennom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at han får den melka jeg pumpet ut på morgenen til siste kveldmåltid. Gir han flaske med mellom 80 og 100 ml i tillegg til begge puppene, da er han så mett og trøtt at øynene bare detter igjen! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun m.m her. -legger seg kl 23, spiser 2-3 ganger før vi står opp.

 

Han sovner kjapt igjen, men det gjør ikke jg! Ligger fort 2 timer før jeg sovner, og da er det snart amming igjen. Han sover 2-3 timer i vogna på dagen, hvis jeg triller - og slumrer litt på kvelden mellom mat og bleieskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun spiser godt før leggetid (mme), hender det hun sover 5-6 timer sammenhengende og da blir det pupp i 04-06:00 tiden, og igjen rundt 08:00.

 

Men nå i det siste har hun surra mye (dere som ikke har måltidsproblemer er heldige!) flaske og puppenekt litt om hverandre, vi har bytta sutt og mme type.. men ennå griner hun så fort hun ser flasken. =( Så da har hun sovet kun 2-3 timer i strekken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off - så urettferdig at de er så forskjellige....

Har forsøkt å gi lillemann ekstra påfyll i kveld før vi la ham, men han vil ikke ha hverken mer pupp eller flaske, bare tygger og gliser og tøyser.

Når han er mett så er han tydligvis mett....

Kanskje prøve å utsette måltidene ved å gi smokk de første gangene han våkner ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt opp og ned, men etter at hun begynte å legge seg ved 19-tiden spiser hun 2 ganger, pluss at hun våkner ved 5-tiden gjerne. I går feks våknet hun 24-03-05-0730...ZZZZZZZZZZZZZ.

Natta før var det bare en gang, kl 03, og det var himmelsk. Men stort sett så er trenden spising rundt 01 og neste 03/04, så halvsover hun fram til 05, da jeg tar henne opp til meg. DER sover gullet godt, og vi sover da til 07.30.

Har ganske slitsomme netter nå, er zombietrøtt. Dët som er slitsomt er at hun gjerne ligger og surrer og kakler i senga (ikke gråt) lenge før hun sovner igjen etter at hun har spist. Så når hun endelig sovner, er det snart tid for neste måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-9 timers søvn husker jeg forresten bare som et vagt minne...For ikke å snakke om de 10-12 jeg ofte unnet meg..Nå er jo 3 timer luksus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant !?

Eia om vi kunne skru tiden tilbake til før man fikk barn, da man kunne sove hele søndagen hvis man ville - bare for en stakket stund !!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emre får 250 ml mme klokka 19, og sover da stort sett til kl 07 på morgenen. Noen ganger våkner han i 05-tiden. Men da er det som regel for at han har tissa gjennom. Skifter på han, gir han litt pupp, så sover han til morgenen. Og det er såååå utrolig godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...