Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Sjefen til samboeren min trodde ikke det gikk at samboeren min tok 4 uker pappapermisjon og 2 uker ferie rett etterpå.. noen som vet om det ikke går?

Også lurte jeg på om det er noen papirer sjefen min skal ha?

Takker for alle svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal ikke det gå? Jeg tror han egentlig kan gjøre som han selv vil. Men han har jo krav på 6 uker permisjon da. Eller kanskje han skal ta de 2 ukene på en annen tid. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt NAV og spurt de. Men jeg tror han skal kunne gjøre det.

De eneste papirene sjefen min ville ha var et brev der jeg skrev hvordan jeg skulle ta ut permisjonen. I hovedsak hvor mange % lønn jeg skulle ha i hvor mange uker. I forhold til tidskonto ordning og pappapermisjonen så skulle jeg komme tilbake til det. Siden vi ikke har bestemt oss ennå.

Skrevet

Har man opparbeidet ferie kan man ta dette i samråd med sjef, uansett om det er i forbindelse med permisjon eller ikke. Husk at pappakvoten er på 6 uker nå, så han skal altså ta seks uker, og dette er utenom de to ukene etter fødsel som noen får med lønn, andre uten. (tariffbestemt)

Snakk med sjefen din, du, det er jo en måneds tid bare til du skal ut i permisjon. Litt artig, forresten, jeg skal ut i permisjon den dagen du har termin! De skal ha beskjed om når du skal ut i permisjon, men det er til NAV du skal søke om dette. Søknadskjema finner du på nav.no, under foreldrepenger. Der er også et skjema som arbeidsgiver skal fylle ut - om din lønn,

Lykke til!

Skrevet

tror ikke det er noen regler som tilsier at det ikke skulle gå, men det kan jo hende at det ikke lar seg gjøre på arbeidsplassen da..

Ditt NAV kontor kan sikkert svare på dette.

Sjefen min har ikke fått noen papirer i det hele tatt. Jeg har spurt ham, men han ville ikke ha noen.

Jeg vet derimot at andre arbeidsgivere vil ha kopi av terminskjema, kopi av permisjonsskjema som leveres til NAV osv. Du må nesten bare spørre sjefen din - hva h*n vil ha av papirer. Men du skal være klar over at de fleste papirene i forbindelse med svangerskapet har ikke noe hos sjefen å gjøre da de er veldig personlige.

Ultralydskjema med terminpåtegning derimot er rimelig å gi kopi av hvis de trenger ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...