Gå til innhold

Det tok sannelig 7.mnd.;)

Anbefalte innlegg

Endelig er jeg tilbake til min startvekt!!

Under svangerskapet la jeg på meg fra 65 kg til 90 kg og i dag veide jeg 64,5 med en bmi på 21.7.

Jeg er fornøyd jeg..har trent og spist sunt men har virkelig kost meg ekstra både fredag og lørdag.-Kunne sikkert ha gått ned raskere med en dag mindre med usunn mat men så er det trivsel da..jeg trives med å ha den dagen ekstra, dessuten er det ikke snakk om enorme mengder mat.

Har hørt om de som er tilbake til sin egen vekt innen et par uker og vil gjerne fortelle at det ikke er malen for alle! Dere er jo kjempe heldige som slipper å slite så lenge med mange kg for mye på kroppen men det er like normalt med oss andre; )

Min lille sønn,Oliver er 7.mnd men blir 8. den 25 i denne mnd.-det tok mer tid enn det jeg trodde men så er det ikke så lett å få på kiloene igjen heller da.

Dette skal iallefall feires litt..i dag skal jeg ta en jentedag,stikke av i butikkene og shoppe litt.

God helg jenter; )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8647048-det-tok-sannelig-7mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelig å høre at det går an! Vi har ganske likt utgangspunkt vi da, bortsett fra at jeg gikk fra 64 kg til 91 (la på meg 2 kg mer). Er tre måneder siden fødsel, og nå ligger jeg på 78 kg. Det har gått TRÅTT de siste 5-6 ukene, har lenge stått helt stille! Er litt nervøs for å ikke greie å gå ned mer. Syns jeg gjør det jeg kan, - spiser forholdsvis sunt (ingen fanatiker). Går lange trilleturer hver dag (syns ikke jeg har tid til å dra alene på helsestudio for å trene).

Men men, man får være tålmodig.

Syns du har fortjent jentedag i dag du i hvert fall, - kos deg! :-)

Hei; )

Jeg lå også på omtrent 78 kg etter 3 mnd.

Du gjør det helt riktig vennen; )

Det skal ta litt tid,kroppen slipper ikke så lett på ammefettet nettopp fordi kroppen din trenger det til beibissen din.Og når du slanker deg eller trimmer hardere så knuger kroppen din hard på kroppsfettet fordi den ikke vil gi slipp på det viktige lagret som den har spart på til den lille.Etterhvert vil det gå lettere,tror det var rundt den 5. mnd etter fødselen at det virkelig begynte å gå nedover på vekta.

Du fortjener også en jentedag; ) Stor klem!

Hei; )

Jeg har trent i mange år og trente gjennom svangerskapet med tykk og god mage.

Jeg trener styrke og kondisjon på treningssenter men er også flink til å gå en tur nå og da.Det er flott terapi for hodet også.Men etter svangerskapet så holdt jeg meg unna treningssenteret de første 6 ukene.Jeg koste meg med Oliver og ammet mye. Jeg spiser sunt i ukedagene men koser meg med karbohydrater i helgene.Jeg anbefaler virkelig å få ordnet et treningsprogram på et treningssenter nær deg,de vet som oftest hva som er best for deg og særlig etter et svangerskap,noen er jo plaget med bekkenløsning og klarer ikke hoppe og sprette på saltimene like mye som før.Det kommer seg.Men det viktigste er at du ikke stresser med å komme deg ned i vekt.Gjør du det vil det som oftest komme fort tilbakers og det vil komme en del miljøgifter over i brystmelka(hvis du ammer) som din lille ikke har godt av.

Lykke til med din lille; )

Her er min treningsplan;

mandager: Puls,blåtime

Tirsdager: spinning og styrke

Onsdager:Pulsstep,blåtime

Torsdager:Step/styrke blåtime

Fredager:egentrening som går mest på kondisjon og litt

biceps,triceps,skuldre og mage/rygg

lørdager: styrketime

Søndag: egentrening

jeg har to dager jeg slapper av på men jeg bytter etter form og lyst. Treningsplanen kan også være litt variabel.Jeg prøver å variere mest mulig da jeg ble skikkelig utbrent for et par år siden. Man finner ut av hva som passer en selv.-Jeg trener mye men det har jeg gjort i mange år og er vant til det men man trenger ikke trene så mye for å få resultater.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...