Gå til innhold

Mitt egentlige jeg akkurat nå....:,(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å være ærlig mot alle dere her..og meg selv...

Så vet jeg innerst inne at jeg har et sinne å kontrolere før jeg bynner å få barn..

Jeg har vel sikkert egentlig visst det i meg hele tiden..For når jeg blir sinnt på kattene mine..Ja...Da blir jeg sinna..Vil heldst ikke gå inn i detaljer..men de blir redd meg ja...

Jeg vil ikke la det bli sånn med en unge..

Jeg er egentlig egoistisk om jeg hadde fått en unge og fortsatt vert sånn som jeg er idag..

Herregud....

Hva skal jeg gjøre...

Jeg skal slutte å prøve å bli gravid ...jeg må jo det...

Går det ann å få hjelp? Av sinnet mitt mener jeg?

Ja alle blir sinna..men er ikke bare det...det er mer..men vil heldst ikke gå i detaljer..

Er det noen som vet hvor jeg kan få noe hjelp?

Går det ann å kurere i det heletatt?:(:(

Sitter å griner nå..for jeg hadde nettopp en meget streng samtale med meg selv...

Håper det er hjelp for dette her ute...

Håper ikke dere her inne er sinna på meg nå:(

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei=)

Det er jo kjempebra at du ser problemet selv, da kan det jo løses. Kanskje du burde legge baby-tankene på hylla for en kort periode og få hjelp. For hjelp kan du garantert få. Du kan ta kontakt med en psykologisk tjeneste der du bor, eller ta det opp med fatslegen din, så henviser han deg til et sted du kan få hjelp. Når du begynner å få det bedre, så kan du ta opp baby-tankene igjen, så blir du den supre mammaen du ønsker å bli.

Lykke til=) Dette kommer til å ordne seg.

Klem

Skrevet

Foerste og vanskeligste skritt naar en har et problem er erkjennelsen, og det har du allerede gjort. Du er godt paa vei. Er enig med dreamer, ta kontakt med fastlegen og faa henvisning til psykolog, eller ta kontakt med annen psykisk helsetjeneste. Det er hjelpo aa faa. du er sterk som tar tak i dette.

lykke til.

Skrevet

Oi, her var det mange gode signaler paa at du er klar for hjelp! =o)

1. Som de andre sier; erkjennelsen.

2. At du sier at du vil ha hjelp.

3. At du graater = du stenger ikke inne ting (lengre).

4. At du forstaar hvordan du virker paa andre/dyr naar du er sint.

5. At du ber oss (beaeret selvsagt) om tips og raad.

Du verden, av alle som sliter med noe, er det KJEMPEstort naar man SELV ber om hjelp. Synes du skal vaere kjempestolt av deg selv.

Saa er det aa forstaa hva endring faktisk INNEBAERER, for den som vil ha noe annerledes - maa jo faktisk GJOERE noe som er annerledes, over tid, og rett og slett saann faa nye maater aa reagere paa naar enn ellers ble fryktelig sint.

Det er jo JOBBEN med aa i praksis endre adferden som er vanskelig, hodet vil nemlig det samme hodet alltid har villet, saa du maa sammen med noen som hjelper deg tvinge fram en ny praksis av hvordan du reagerer.

Alle som er i forhold kan jo noe om dette, som at man ikke kan endre andre bare seg selv.... Den er jo vanskelig aa svelge og det er jo supervanskelig aa se/forstaa/innroemme at andre vil bli som en oensker dersom en SELV er paa en annen maate.....

Grrrr.....saa kjipt det er da, saa laerer man at det faktisk er EN SELV som er kjernen til endring her, tungt aa svelge for enhver.

Jeg ble motivert av ditt innlegg til aa gaa aa trene, som er en ny adferd jeg tvinger inn i livet mitt. Jeg har slurvet en del i det siste, og saa kan jeg ikke sitte og gi deg raad dersom jeg ikke foelger dem selv....saa off I go!!! For aa trene, motivert av samtalen med deg.

Takk for at du hjalp meg i hvert falll.....og ha en god dag!

Skrevet

Jeg har tenkt å ta kontakt med psykolog..

Men det er den del av dem der ute..så vet ikke..

Har nettopp skifta ny fastlege ..og kan ikke snakke med han før den 4..

Og blir litt rart å ringe rett til e psykolog eller?

Jeg vil ha fortest mulig hjelp.

Men morro at at du ble motivert av mitt inlegg da femina:)

Takk for at dere støttert meg og får meg i litt bedre humør igjenn..

klem

Skrevet

Det er IKKE rart aa ringe direkte til psykolog, det er tydelig og effektivt! Litt dyrere, men da mister du ikke motivasjon grunnet treghet i systemet vettu.... Ikke let etter grunner til aa utsette det, ring i dag.

Jeg soekte paa psykologer i Oslo, gratis psykolog i Oslo og graviditet og psykolog i Oslo paa gule sider.

Velg ut 5 stk, og bestem deg for at i dag, inne kl 1500, skal du har ringt dem, uansett.

Lykke til, ofte viktig aa bare gjoere - ikke tenke saa mye saanne situasjoner.

Jeg haaper du ikke oppfatter meg som for direkte og bossy her, men som en som vil deg vel, spesielt foer du blir gravid og setter et barn til verden.

Meld fra hvordan det gaar da! Jeg foelger med... =o))

Skrevet

Ser du har fått masse fine ord fra Femina her,er helt enig med henne,og med deg,selvsagt! Det er ganske stort å innse sine egne problemer,og man skal være ganske tøff for å ta tak i dem. Det er DU! Kjempestolt over deg,selv om jeg ikke kjenner deg. dette går kjempefint skal du se,og trenger du støtte fra oss jentene her inne er det bare å rope ut! Håper du fortsetter å være her,selv om du kanskje tar en liten pause for å jobbe med problemene dine.

Masse klemmer

fra

Skrevet

Hei lizzieee, JA det er hjelp å få, jeg har selv slitt noe vanvittig med sinnet mitt, var så sint at jeg kasta rundt meg og ble helt forvandlet da jeg ble sint. Så tok jeg kontakt med ATV, det står for Alternativ Til Vold, der fikke jeg kjempe god hjelp, først som indivudelterapi, så gruppe terapi, du skulle bare vite hvor mange jenter som sliter slikt du, men det er få tallet som tar kontakt for å få hjelp. Synnes du er tøff jeg som ser det slikt, og til og med før du setter et lite nurk til verden-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...