Gå til innhold

Hva om......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det skjedde med meg. Hadde fått dato for KS, men vannet gitt og riene startet kvelden før. Vi dro til sykehuset med en gang, og KS ble utført etter noen timer. Var helt udramatisk, siden det uansett var tidlig i fødselen. Legen spurte om jeg hadde lyst å prøve og føde vanlig siden fødselen var i gang, men det ville jeg ikke (riene var vonde).

Men det kommer kanskje an på hvorfor du får keisersnitt, og hvor lenge før den planlagte datoen fødselen starter. Jeg fikk KS fordi det var mistanker om stor baby (han var 5 kg da han kom ut), og det var jo ingen grunn til at han ikke skulle være like stor dagen før planlagt KS. Men hadde fødselen startet tidligere, f.eks 14 dager før termin, så hadde de kanskje sagt at jeg måtte prøve vanlig først. Da hadde han jo ikke rukket å bli så stor.

Jeg fikk dato for KS bare 5 dager før termindatoen, og det var jo litt i seneste laget. Håper du har fått litt tidligere enn dette. Uansett, hvis fødselen skulle starte, er det bare å ta kontakt med føden med en gang, så tror jeg nok du får KS uansett. Går nok bra, skal du se! Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8646061-hva-om/#findComment-8660674
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...