Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #1 Del Skrevet 15. mars 2007 jeg hadde besøk av en.. velger å kalle hun en bekjent. som også er gravid, men litt kortere på vei enn meg.. når hun var her spurte hun hvor mye jeg hadde gått opp i vekt. og jeg var erlig å svarte 8kg(er 6mndr på vei). jeg sa jeg syns dette var litt mye. men hun sa: men du har jo ikke lagt på deg noen andre steder enn magen da, så det er jo ikke noe å tenke på. og det er jo sant, jeg har bare en kjempe klump på magen og har også fått gigantiske pupper:) man kan liksom ikke se bakfra at jeg er gravid. men så pratet jeg med en vennine som hadde snakket med hun som var på besøk hos meg.. og det første hun hadde sagt til hun var: vet du hvor mye hun har lagt på seg eller??? 8KG!!!!!!!! også la hun ut om hvor mye dette var. blir så sint/ lei meg.. hun var liksom så hyggelig mot meg men så gikk hun bak ryggen min å sa helt andre ting. skjønner ikke hva vondt jeg har gjort hun! hvorfor må folk være sånn. jeg syns ikke 8kg var så ekstremt at det var noe å skrike ut for! men men.. velger å være anonym for jeg vet at hun også er inne på barnimagen.. måtte bare få det ut Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8646005-litt-sinna-trist/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjusk Skrevet 15. mars 2007 #2 Del Skrevet 15. mars 2007 Jeg har lyst å svare på innlegget ditt, men er usikker på hva jeg skal si... Det er så lett å bli såret spesiellt i den tilstanden vi er i nå, og da lett å bli sint. Jeg skjønner deg godt. Men prøv å tenk litt anderledes på det. For det første er ikke 8 kg noe i det hele tatt når du er gravid i 6 mnd. Det vet også du. Det kan du trøste deg med. Få går opp så lite og du kan bare være fornøyd og lykkelig over situasjonen din. Jeg vil også tro at de fleste andre, også dem hun snakket med, mener det samme. Prøv å tenk på flere muligheter for hvorfor hun gorde som hun gjorde. Kanskje var det for å være slem og snakke stygt om andre for å fremme seg selv? Det er noen som gjør det, men få personer gjør dette bevisst, og når det skjer er det for at vedkommene har et annet problem. Bli ikke såret for det, men ha medlidenhet. Det som jeg kankje ser for meg er at hun faktisk på generellt grunnlag syntes at 8 kg var mye å gå opp i vekt på så kort tid, som en refleksjon hvis man ikke tenker på graviditeten. At det ikke handlet om deg egentlig. Kanskje hun gruer seg litt til at hun har gått så mye opp i vekt, for det er virkelig rart å se at vekta kryper så mye oppover sell om vi er gravide. Det er viktig å prøve å ikke ta ting i værste mening. Det jeg heller ville tenkt mer på, er personen som kom tilbake til deg med dette som hun hadde sagt. Ofte er det mellomleddet som skaper problemer fordi at personene ikke kan forklare seg. Det er ikke samme versjon som kommer tilbake til deg, fordi det er umulig å gjenfortelle alle detaljer samt få med kroppspråk og tonefall. Samme setning kan få mange betydninger. Ofte kan også ting komme ut på en helt annen måte enn det en hadde tenkt, og det er lett å missforstå. Snu godviljen til og vær forståelsesfull. Hun er også gravid, og hennes hormoner og følelser kan også løpe fra henne. Du har ditt på det rene og du får så lite igjen for å være sint og trist. Du sa selv at du oppfattet henne som veldig hyggelig, og kanskje bør du heller stole på din dømmekraft. Du merker det ofte fort hvis det er noen som ikke liker deg. Jeg håper du forstår hva jeg mener, selv om jeg ikke er så flink til å forklare meg med enkle ord. Håper det kunne være til trøst. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8646005-litt-sinna-trist/#findComment-8646707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #3 Del Skrevet 16. mars 2007 hei.. og takk for hyggelig svar. det som er så rart her er at hun har vært gravid før og gikk da opp over 30 kg. jeg stoler så mye på den andre personen at jeg har vanskelig for å tro at hun lyver om det.men som du sier så er det kanskje bare dumt å bry seg om det. like greit å bare legge det bak meg å late som ingenting kanskje.. bare er så sår om dagen. har så lett for å bli lei meg. jeg føler meg jo egentlig så fin med magen min om dagen.. så da kan jeg vel heller kanskje bare la hun si sånt. det som virkelig betyr noe er jo hva jeg selv syns. og ikke minst kjæresten min. som syns jeg er den vakreste i verden med den store magen min. og så lenge vekten min ikke plager han så er det jo ikke noen grunn til å høre på hva 1 annen person sier. men merker at jeg kan reagere med tårer og sinne med en gang nå.. før jeg liksom får roet meg ned og tenkt over ting! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8646005-litt-sinna-trist/#findComment-8646789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjusk Skrevet 16. mars 2007 #4 Del Skrevet 16. mars 2007 :-) Jeg skjønner deg veldig godt! Er også veldig følsom for tiden. Når du sier at hun har vært gravid før og da gikk opp 30 kg, synes jeg det er veldig rart at hun synes at 8 kg er mye... :-S Det henger liksom ikke på greip, og mest sansynlig er dette en missforståelse. Så bra at du er fornøyd med deg selv, og at du har en kjæreste som støtter deg. Jeg er i samme situasjon, og koser meg veldig over hvordan jeg ser ut (selv om at det er dager da jeg ikke føler meg like fresh og attraktiv.. :-)) Kjæresten min er også helt fantastisk. Jeg hadde en kjæreste for noen år siden, som syntes gravide var stygge, og han sa til meg at jeg ikke måtte bli gravid, fordi da ble jeg så tykk og stygg... :-S Glad jeg kom meg unna han!! Tror di fleste ser på gravide som "gudinner" eller noe "hellig" :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8646005-litt-sinna-trist/#findComment-8646831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fådagerigjen Skrevet 16. mars 2007 #5 Del Skrevet 16. mars 2007 Hev deg over det ! Med første mann gikk jeg opp 11 totalt, nå som jeg går med andre mann har jeg allerede gått opp 8 kg.6 mnd. på vei. Tok målebåndet for morroskyld, 1 m rundt magen. I utgangspunktet slank og lever sunt. Du må huske på at du får økt blodmengde, bryster, vann, morkake, livmor og ikke minst bærer et barn inne i magen. Dette veier jo sitt....Tror nittet ligger på 22 kg. Det viktigste er jo at du er sunn og frisk og ikke minst at barnet er det samme. Vær stolt av magen og vekten din nå som du er gravid! Bry deg ikke om hva andre sier. Fortell henne neste gang du møter henne hva du føler om utspillet hun kom med, så blir hun nok rimelig flau. Lykke til ! Klemz Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8646005-litt-sinna-trist/#findComment-8648594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #6 Del Skrevet 16. mars 2007 tusen takk.. setter veldig pris på så koselige svar. jeg skal heve meg over det og bare glede meg over graviditeten.. og vekten får bare være som den er! jeg spiser ikke noe unormalt jeg så har ikke dårlig samvittighet. stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8646005-litt-sinna-trist/#findComment-8656829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå