jente,jente, ? Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 For en stund siden var vi helt sikre på at vi skulle ha brudesuite og booket den på hotellet vi skal være. Var masse greier med i prisen. når vi nå tenker oss om kommer vi ikke til å benytte noe særlig av det som er med i prisen (f.eks gratis adgang til badeland, badstue osv.) Når skal vi få tid med det lissom? Dagen etter bryllupet kommer sikkert bare til å ende med en dusj og frokost før vi drar for å hente jenta vår og drar til lokalet der festen har vært.. Og vi behøver på død og liv ikke champagne ved ankomst siden vi hele kvelden har drikket masse godt, og fruktkurv på rommet, hvorfor betale for det når vi garantert ikke kommer til å spise noe av den likevel? Og Blomster på rommet klarer vi oss fint uten når alt kommer til alt.. eneste som er kjekt er sen utsjekk og frokost på rommet. Vanlig utsjekk er kl 12.. Det holder vel? Og frokost på rommet kan vi vel bestille eksta ved vanlig hotellrom? Ikke for å virke gjerrig, men hvorfor skal vi betale mer for alt dette når vi ikke kommer til å benytte oss av det..Da kommer nok de ekstra pengene med på noe annet i steden.. Så det vi funderer på er om vi skal avbestille brudesuita og booke et vanlig hotellrom isteden.. Om det er store summer det er snakk om da selvsagt.. Dette var mine tanker.. Har dere noen?
Vannmann35 Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Jeg er nok tilboyelig til aa vaere enig med deg. For de fleste er jo bryllupsnatta noksaa oppskrytt. Man er doenn sliten etter festen og kommer nok bare til aa sovne med en gang... Men er jo koselig aa vaakne opp i et pent rom, spise en god frokost og saann. Vet ikke, blir en vurderingssak. Kommer vel litt an paa om man har et stille og rolig bryllup eller om det blir full fest. Er det det foerste kan det jo vaere koselig aa slappe av for seg selv med et glass vin sammen paa slutten av kvelden. Et vennepar av oss hadde mer eller mindre alkoholfritt bryllup, og ga beskjed om at de ville trekke seg tilbake kl 12 - saa koste de seg i bryllupssuiten etterpaa, bare de to.
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Jeg er helt enig med deg!!! VI har bestilt et helt vanlig rom nå. Jeg sendte en mail og spurte om de hadde et litt hyggelig rom til brudeparet. Vi trenger ingen suite, men et fint rom. VI skulle få et nyoppusset rom til kr. 850. Dersom vi ønsker champagne og litt frukt ordner vi heller det på egenhånd enn å betale 1500 kroner ekstra for dette. Vi sendte en forespørsel til et annet hotell også, og da skulle de ha 2500 for rommet...da ville det være hvite duker(hvem bryr seg om hvite duker), frukt og div.... Har nok å bruke pengene på. Og man er jo minimalt på dette rommet. Synes ikke det virker gjerrig, det er snakk om å prioritere hva man synes er viktig og ikke.
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 Hei! Da må jeg være den som er bitte bitte litt uenig;) Jeg er av den typen som syntes det er litt ekstra koselig med dill å dall på bryllupssuiten!Vi betaler 1250 for suiten + det ekstra vi vil ha da.Vi har bestilt fruktkurv og champ på rommet.Det er boblebad der,så min plan er å ligge lenge neste dag ,få frokost på rommet å ta et boblebad med litt frukt ved siden;)Sånn vil jeg ha det! Men det er jo klart at hvis man ikke tror at noe av dette vil bli brukt så er det jo ikke noe vits!Men det skal vi!Det skal feires å vi skal kose oss ekstra;)
pandabjørn Skrevet 16. mars 2007 #5 Skrevet 16. mars 2007 jeg tror vi skal ha brudesuite, men først må vi se på rommene først på forskjellige hoteller.. dere sier at utskjekkingen er kl 12, ja det er på vanlig rom men ikke suita den kan vi ha så lenge vi vil
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 Jeg må si meg litt uenig... For er ikke så ofte man får muligheten til og ligge på suite, man leier jo stort sett vanlig dobbeltrom når man ligger på hotell... Men erj o enig i neo av d du sier m at dere klarer dere fint uten og alt d... Men litt ekstra luksus kan man ha på bryllupsnatta... Men som sant skal sies så får vi suiten gratis vi da.. Så derfor er det jo det samme for oss.... Men ta dobbeltrom hvis dere føler for det Er dere som bestemmer
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #7 Skrevet 16. mars 2007 Jeg vet ikke hvorfor, men denne ekstra luksusen betyr så lite for meg. Kanskje har det noe med at jeg har jobbet på hotell, og at det ikke er så stort for meg. Frokost på sengen dagen etter er heller ikke aktuelt. Tror de fleste av gjestene kommer til å bo på samme hotell som oss, og derfor har vi tenkt å spise frokost med de dagen etter. Det er dessuten mange fine rom, som ikke er suite. Nei, blir et fint rom på oss, men ingen suite! Slipper derfor unna med 850 kroner
jente,jente, ? Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2007 Takker for mange svar og meninger Vi tenkte nøye på saken og kom fram til at det ikke er vits for oss å legge så mye i suite.. Som sagt kommer vi ikke til å rekke med halvparten av det de tilbyr.. Er mest interessert i seng og frokost vi, og det får man jo uansett.. Så i dag ringte vi hotellet og gjorde om bestillingen fra suite til vanlig rom.. Og det sparer vi nesten 1500 kr på. Seng får vi, badekar får vi og frokost får vi.. Da er vi strålende fornøyd! Fant ut av vi heller tar en helg/overnatting f.eks da vi har vært gift i 1 år.. Kan vi leie suite og bare kose oss og nyte tiden.. For vi vet godt hvordan det blir da vi våkner opp dagen etter bryllupet nemlig... Dusje-spise- dra.... Sånn er vi... hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå