Gå til innhold

trenger litt hjelp

mona83

Anbefalte innlegg

Skrevet

tok fostervanns prøve på mandag og fått svar på hurtig testen i dag. vet at de ser etter downs på den ,men hvilke andre kromoson feil /sykdommer er det de ser etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Downs, Trisomi 13 og Trisomi 21. De to siste er sett på som "uforenlig med liv."

Etter ca 3 uker får du svar på resten.

Skrevet

hun legen jeg snakket med snakket noe om ett eller annet18 og. ikke vet jeg. hva får jeg svar på om 2-3 uker da. klem tusen takk for svar

Skrevet

Trisomi 21 er vel downs, og er absolutt forenelig med liv.

Men Trisomi 18 er et syndrom som ikke er fornelig med liv, slik som

trisomi 13.

Skrevet

har du fått svar på hurtigtesten, trenger du ikke vente får å få flere svar om 2-3 uker, da har du allerede fått svar på alt.

Den testen som tar 2-3 uker er odinær fostervannsprøve.

Skrevet

det skulle stå ordinær...

Skrevet

da trenger jeg ikke og bekymre meg mer i grunnen.skal foresten få føde i oslo istede for på st olavs i trondheim. er så gla for jeg har familie i oslo. så da slipper jeg og ligge alene uten besøk. mannen min er østlending

Skrevet

Det det kommer svar på etter 2-3 uker er alle de andre kromoson feilene. barnet ditt kan ha riktig antall kromoosner men like vel feil på kromosonene, så det er dette de bruker tid på å se etter, men trisomi feilen er det som kanskje er mest vanlig. dvs at det er tre kromosoner av de du nevnte. min jente hadde riktig antall ,men etter 3 uker fant de ut at hun hadde for mye kromoson materiale på det 8. kromosonet.. det også var uforenelig med liv..

Nå regner jeg med at babyen din er helt frisk!!

LYKKE TIL

Skrevet

Dette har jeg erfaring i.

Trisomi 13, 18 og 21 (vanligst).

Trisomi 21 = downs syndrom og meget forenlig med gode liv.

Trisomi 13 og 18 er ikke forenlig med liv.

Det kan oppstå flere kromosomer på andre nummer også, men det skjer nesten aldri.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ser jeg har tullet litt med de numrene på kromosomene over her. Jeg vet selvsagt at trisomi 21 er Downs. De andre er 13 og 18 som noen påpeker her! =0) Disse tre er de du får svar på dagen etter testen. De andre må du vente noen uker på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...