Gå til innhold

min fødselshistorie...

Anbefalte innlegg

Tirsdag 27 februar våkna æ me at æ trudde at d læk fostervann.. Ringte sykehuset for å hør, di ba mæ kom inn for en sjekk.. kl va då 10.. Æ ringte sambo å sa at æ måtte inn på en sjekk, men sa at han ikke trengte å kom før i hall 1 tia fra jobb.. Pøh, hall 11 va han heime, stressa som bærre d.. søt va han:) men fikk han roa ned og vi for når kl nærma sæ hall 1..

Då vi kom inn på sykehuset undersøkte di mæ,men d va ik fostervann.. Sa også t jordmora at æ hadde vært plaga me hodepine i mange daga, då tok vi en urinprøve.. På den va d 4+ protein i urin, hadde masse eggehvite.. Då ba ho mæ sett mæ ned så vi kunne mål blodtrøkke.. Satt me d i ca en 1/2 time.. BT va alt for høgt, det meste lå på 146/110 og 150/106.. Di torte ikke meir å slepp mæ ut av sykehuset, så æ sendte sambo heim for å pakk tingan mine.. Den dagen tok di masse prøva og passa på BT heile tia.. Hadde svangerskapsforgiftning!

Onsadg 28 februar kom en lege inn på mårran å snakka tel mæ.. Di hadde funne ut at di sku sett fødseln i gang me d samme.. Men ho måtte først undersøk mæ nedentel for å finn ut korsen di sku sett mæ i gang.. Æ va moden og d va godt me 1 cm åpning, så di kunne ta fostervannet.. Æ ringte då sambo å sa at han kunne kom på sykehuset nu fordi di sku sett i gang fødseln snart.. Og d tok ikke lang tid før han va der:)

Ca kl 12 tok di vannet, og splæsj sa d:) d rant i ett.. Hehe, sambo flirte av mæ der æ gikk å valsa me di SEXYE sykehustrusen og STORE bleien..:D Ca kl 2 hadde æ ennu ikke kjent rien nå sæli, så di satt drøpp på mæ då.. Der kom rien sakte men sikkert.. Ble bærre ondere og ondere,fikk då lystgass.. Å gud d va deilig, for en rus:) kjente ikke rien så godt, og d hjalp mæ også tel å pust under rien.. kl 3 hadde æ nesten 4 cm åpning.. Kl 4 va rien så ond at æ trudde æ sku dø, klamra mæ tel handa tel sambo under kvær rie.. Så at han fikk tåra i øyan sia æ hadde d så ondt:( Nu fikk æ epidural, d ble bedre, men fortsatt ondt:( så brukte lystgassen ennu i tillegg! Mamma kom også opp nu, ho sku værme under fødseln.. Ga nu sambo litt støyt me lystgass, flira godt av han då:) ca kl hall 5 ble æ undersøkt igjen, då hadde æ 6 cm åpning.. Å hjælp kor ondt æ hadde nu, tenkte for mæ sjøl då: ka e d vi har jort?? :)

Litt over hall 6 kjente æ pressetrang.. Jordmora sjekka mæ då, då va d tid for å press når ho sa d.. Å d va så ondt, holdt på å bit sambo fleire gång.. Stakkars vænnen min:) Sa også t han at æ kommer t å spenn dæ snart:/ så slæm æ va.. Hehe.. men han va god å ha der.. Mamma satt i en stol i bakgrunn og følte me..

Nu kjente æ at æ måtte press oftere og oftere, men sa t jordmora at æ klara ikke å press, æ må bærre drit! Æ sjit mæ ut ropte æ, men va kun ho lille pia vårres som lå i åpninga.. D va d verste av alt! Æ pressa og æ pressa, di kunne se hode.. Men æ trudde aldri æ sku bli ferdig.. Plopp sa d, og der va ho ute kl 18.18:) kor deilig d va.. Smertan va borte:) Hørte ikke skrik me d første, syns d va ekkelt.. så torte ikke å se på ho før æ hørte ett vræl, og di la ho opp på brøste mitt.. Då så æ at all den smerta æ hadde va verdt d:) ho va bærre nydelig! Og sambo klarte ikke å hold sæ, han bynte å skrik han å.. En *stolt* pappa<3 Verdens nydeligste jenta va 3460gr og 48cm..

nicknavnet va før bodø_termin25.02.2007

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8644522-min-f%C3%B8dselshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...