Gå til innhold

Nattavvenning!!erfaringer?


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som vil dele sine erfaringer rundt dette?Jeg har lyst å begynne nå..han kan spise opptil 6 ganger fra 7-7 og det syns jeg er altfor mye nå når han får to grøtmåltider og middag på dagen..men så er det tannebisser på vei og jeg har hørt rykter om at mm er "smertestillende" mot dette...kanskje dumt å avvenne midt oppe i dette?han våkner som regel rundt halv tolv halv ett første gangen og 3-4 andre ganger.burde kanskje prøve å ikke gi første gangen han våkner..altså kutte ned ett og ett måltid?uff:) kjenner at motivasjonen for dette ikke er på topp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror kansje vi er i nøyaktig samme situasjon...

så dette lurer jeg også masse på !

Hadde vært godt med mer en 3 timers sammenhengende søvn snart !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde ikke gjort noe gitt..blir jo ofte ikke det heller..for når han er lagt i 7-tiden er det jo så deilig med voksentid..så jeg kommer meg ikke i seng så altfor tidlig heller (22.30-tiden)..han er ikke så god til å legge på seg i vekt heller så vet at han trenger litt ekstra,men kunne fortsatt med ett måltid litt til,men ikke to mellom kvelds og frokost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi har også hatt noen av de samme symptomene som dere beskriver. Hun våkner vanligvis opp mellom 23 og 01 for det første måltidet. Etter det kan det variere fra 1 til 2 måltider før frokost. Jeg har også vært litt frustrert over dette, ønsker meg jo gjerne sammenhengende søvn snart.... Men de tre-fire siste nettene har hun faktisk endret litt på dette. En natt har hun ikke spist i det hele tatt mellom leggetid og frokost, hun har jo vært våken, men da har hun bare fått litt vann og smokk også sovnet igjen med en gang. De andre nettene har hun spist rundt kl 24, for så ikke fått mat igjen før frokost. Jeg håper virkelig at dette er noe hun har tenkt å begynne med fast, så jeg krysser alt jeg har av fingre og tær. Jeg har egentlig ikke noe tips siden jeg ikke har gjort noe spesielt for å oppnå dette, så kanskje det vil snu seg hos dere også uten at dere må gjøre noe spesielt. Er jo ikke akkurat fristende med en skrikekur midt på natten...uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) håper hun har tenkt å fortsette i den trenden da:) Nei,den skriketuren har jeg liksom ikke greid å mannet meg opp til enda..phu..men kanskje jeg prøver med litt vann inatt på det første måltidet..ser om han greier å roe seg på det ihvertfall..kanskje dumt å begynne med dette sånn litt "halvveis"..hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd litt vann hadde jeg vært deg, så ser du hvordan hun reagerer på det, er jo verdt et forsøk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevde set selv, og syntes bare det ble oftere og oftere.. Vi flyttet han på eget rom da han var 7 mnd. Litt bedring, men fortsatt 2-3 ganger amming om natten. Etter tre uker startet vi nattavvenning, gikk virkelig over all forventning! Akkurat en uke siden, nå sover han fra syv til syv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre!det skal nok gå bra:)de sier at det er den føsrste natta som er den verste så blir det bedre og bedre..og det går jo bra for de fleste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...