nick_344485 Skrevet 15. mars 2007 #1 Del Skrevet 15. mars 2007 jeg har en datter som nå er fem måneder. hun har atopisk eksem og klør og klør. Nettene er helt forferdelige og jeg begynner å bli ganske sliten av å ha våkennetter. Var hos lege i dag å da hadde jeg håpet på litt kløestillende midler men han ville ikke gi det. Hun hadde litt utslag på melk da de tok prikktest på henne, men han mente at det ikke var noe alvorlig som han sa. Jeg lurer på om jeg likevel skal prøve å holde meg unna melk en stund for å se om det blir noe bedring. HVor lang tid tar det før det får noe virkning i så fall? ER det andre gode råd som kan hjelpe til å få litt nattesøvn. Syntes jo så synd på henne. Hun har også hatt rs virus og er skikkelig tungpusten så det kan vel hende at det også bidrar til søvnløse netter. Sukk hun skulle vist få allt denne trulta her Takknemlig for råd og svar. mamma til to Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8644085-eksem-kl%C3%B8e-og-melk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttebebis 08.11 Skrevet 15. mars 2007 #2 Del Skrevet 15. mars 2007 Hei! Nesten som vi har det for tiden. Helt forferdelig.. Har lagt innlegg under deg.. Men han har ihvertfall blitt litt bedre av allergi medisinen, rart du ikke har fått det til han.. Men hadde jeg vært deg og det hadde slått ut på melk så hadde jeg absolutt holdt meg borte fra melk ei stund, men det er jo melk i veldig mye da, men tenk hvis han blir bra! =) Gleder meg til vi får resultat på prikk testen eller noe annet.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8644085-eksem-kl%C3%B8e-og-melk/#findComment-8644781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick_344485 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 16. mars 2007 Hei guttebebis. Har lest inlegget ditt og det er sånn vi har det også. Ganske slitsomt... Hvor ofte er gutten din oppe om natten? Jenta mi hadde den beste natten på lenge i natt og da var det 2,5 timers intervaller:) Me n det som tar tid er innsovningen, da må jeg ligge og holde hennende hennes slik at hun ikke skal klore seg opp. Det eneste som hjelper når hun våkner er pupp s¨å det blir mye nattaming noe hun strengt talt ikke trenger tror jeg. Hun er stappmett om morningen og spiser ikke før langt ut på dagen igjen. Fra i dag så skal jeg holde meg unna melk, håper virkelig på resultater av det. Når skal dere få tatt prikktest? Ønsker deg lykke til. mamman til to Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8644085-eksem-kl%C3%B8e-og-melk/#findComment-8647306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eksemmamma Skrevet 16. mars 2007 #4 Del Skrevet 16. mars 2007 Stakkars dere ! MELK er en stor synder som det ikke opplyses mye om, prøv å hold deg helt unna melkeprodukter i en periode. Hvor lenge er det ikke lett å anslå. Skal du være helt sikker må du holde deg unna alt med melk i også feks pølser leverpostei, karbonader se innholdsdeklarasjon utrolig mye det er melk i. Kan være nokk at du holder det unna drikkemelk, yoghurt ost osv, noen tåler litt melk men må holde seg unna store mengder. Bare tull av legen å ikke skrive ut kløstillende, mulig det finnes noe uten resept på apotek, lenge siden vi har hatt bruk for det så er ikke helt oppdatert. Ellers de vanlige rådene : ikke mye nattklær, ikke varm dyne, kaldt på soverommet, godt utvasket sengetøy, vask klær og sengetøy uten tøymykner og med vaskepulver uten parfyme osv osv Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8644085-eksem-kl%C3%B8e-og-melk/#findComment-8651729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttebebis 08.11 Skrevet 16. mars 2007 #5 Del Skrevet 16. mars 2007 Vi har det mye bedre nå etter han begynte på phenamin, han våkner ca annenhver time, men jeg lar han sovne ved puppen. Natt til i går hadde jeg glemt å gi han kveldsmedisinen og da var det helt forferdelig. Våknet og gråt hele tiden, huff. Her og er det det å sovne som tar tid, virker som han klør enda mer når han ligger og skal sovne. Har dere allergi i familien? Det har ikke vi, så jeg synes dette er så rart. Vi tok prikktest da han var 3, 5 mnd. Nå er han 4,5, så vi skal nok prøve igjen snart. Når tok dere den? Da vi tok den var den ugyldig, slo ikke ut på histaminen, fordi han var for liten visstnok. Vurderer veldig om jeg skal prøve å kutte ut melk for en periode jeg også, er vel som oftest det som er synderen. For jeg orker ikke å se han har det på denne måten, blir så fortvilet.. Lykke til du også! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8644085-eksem-kl%C3%B8e-og-melk/#findComment-8652289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick_344485 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 20. mars 2007 Tenkte jeg bare skulle si at det ikke har hjulpet på nattesøvnen selv om jeg har holdt meg unna melk, det eneste er at hun er mye blidere og fornøyd om dagen. Men det kan jo komme av at hun er litt friskere nå. (har hatt rs virus og vært hanglete leeeenge etterpå) Til Guttebebis: vi tok prikktest nå for en uke siden da var hun nesten 5 mnd. Håper dere får ta en ny snart og at dere finner ut av det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8644085-eksem-kl%C3%B8e-og-melk/#findComment-8708796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
allergibarn Skrevet 22. mars 2007 #7 Del Skrevet 22. mars 2007 vi har heldigvis ingen atopiker med slike plager, men har to venninner som har barn med melke- og eggeallergi - og kløen og den tørre huden og kløen ga seg omtrent med en gang de fikk avklart allergi og kuttet alle produkter som inneholder melk (som hun skriver over, også pølser, leverpostei etc som inneholder melk). De fikk "nye" barn rett og slett - så det bør være verdt et forsøk ja! Dere bør holde dere unna i minst 2 uker. Hun ene ble betraktelig bedre da hun kuttet melk, men ikke helt bra før hun også fikk konsatert egge-allergi. Kan ikke skjønne at legen kan si at det var utslag på melk - men at det ikke var noe alvorlig... jeg vil nå si at utslag er utslag og hold deg unna! Vi har en med egg- og nøtteallergi, og han hadde også mindre utslag på nøtter enn på egg, men spiser jeg som ammer en liten firkløver får han eksem med det samme så jeg holder meg unna absolutt alt med både egg og nøtter og da er han helt fin. PS! Ved egg og fiskeallergi etc kan de også få pusteproblemer!!! Var det fastlege eller barnelege du var hos??? Testet de mye eller bare melk? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8644085-eksem-kl%C3%B8e-og-melk/#findComment-8736121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. april 2007 #8 Del Skrevet 1. april 2007 Min sønn på nå 13 mnd fikk konstatert melkeinoleranse da han bare var 3 mnd gammel. Da han begynte med flaskemelk 1 mnd gammel forsto vi at noe var galt og fikk han inn til observasjon på sykehus. Vi fikk da resept på Nutramigen, som har fungert kjempebra! Rett før han fylte året prøvde vi å introdusere melk, og etterhvert som han fikk litt større mengder melk fikk han også diarè og atopisk eksem. Vi sluttet da med matvarer som inneholdt melk i en periode på 2 uker hvor han også ble smørt med bodøsalve (har prøvd kortisonkrem, men kan absolutt anbefale bodøkremen!) og alle symptonene ble da borte. Etter de 14 dagene gav vi han en vaffel, og både diarè og eksem kom tilbake. Virker iallefall på meg som om han kan ta melkeintoleranse din sønn også. Det er dessverre ingen tester som kan si dette sikkert, men man må bare stole på sine egne erfaringer og reaksjoner på barnet. Håper legetimen deres går bra, så håper jeg du skriver tilbake og sier hvordan det har gått med dere! Ha en fin påske! (kopiert fra ett annet innlegg) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8644085-eksem-kl%C3%B8e-og-melk/#findComment-8836560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå