Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg er midt i mitt første IVF-forsøk ved Ullevål nå. Jeg startet på nesespray 23. februar. Var på første UL 12. mars for å sjekke om det var klart for sprøyter. Startet på sprøyter 14. mars og skal på 2. UL 23. mars - satser på innsetting rundt 26.- 27. mars, har jeg fått beskjed om på Ullevål... Men det varierer vel litt fra person til person, i forhold til hvordan kroppen reagerer på medisinene, tror jeg...

Skal du i gang nå?

Hei sn70.

Jeg hadde mitt 1 IVF-forsøk på ullevål høsten -06, og gangen i det var som følger:

- tre uker med dobbel dose synarela

- innvendig ultralyd og samtale med lege

- puregonsprøyter i 14 dager

- innvendig ultralyd for å se om eggene var utviklet

- ovitrelle egggløsningssprøyte to dager etter ultralyd

- egguttak et døgn etter ovitrelle (tirsdag)

- innsetting torsdag

Jeg var så heldig at jeg fikk 5 embryo på frys i tillegg til det som ble satt inn, og nå er jeg 22 uker på vei med en aktiv krabat av ukjent kjønn :-)

Masse lykke til, og husk at behandlingen nok vil variere litt fra person til person (selv om det første forsøket regnes litt som et "prøveforsøk" for å se hvordan man reagerer på hormonene, og derfor nok vil være temmelig likt for de fleste i oppstartfasen)

Jeg er også i gang med første ivf på Ullevål. Mitt forløp har vært spray 14 dager, kontroll, start sprøyter dagen etter, og skal deretter på kontroll etter 10 dager med sprøyter. Dersom alt har gått som det skal, blir det uttak noen dager etter kontrollen, eller evt senere dersom eggene utvikler seg sakte.

Annonse

Jeg vra også på Ullevål, og hadde omtrent samme forløp som "medbabyimagen". Synes det var litt skummelt å starte på ensespray uten å ha vært inne og snakka med dem først - hadde vært greit med en samtale rett før man starta opp, synes jeg. Blir jo gjerne lenge fra forsamtalen til selve forsøket.

Synes vi fikk veldig fin behandling seinere, bortsett fra iblant på telefonen - der kunne de være ganske sure.

Og det viktigste av alt var vel at vi lyktes på andre forsøk (dvs første ble avbrutt), så er Ullevål evig takknemlig! Venter nå på at babyen skal bli født i mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...