Gå til innhold

SYK! men hva kan jeg ta???


prinsesse14okt *KLAR!!*

Anbefalte innlegg

Er så lattelig forkjøla med pottetett nese, skikkelig hoste og feber..

er bare å ligge langflat til det gir seg , men er det ingenting jjeg kan ta nå?? som febernedsettende? hostesaft ? og nesespray??

Syns det er så teit å ringe legen å spørre.. :-/ er jo bare en "bagatell" i forhold til mye annet...

Snuufs :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Får du feber over 39 grader bør du ta paracet. Fosteret har ikke godt av temp over 39. Jeg lå nettopp med influensa, og måtte ta paracet. Rådførte meg med legen om det, og kunne også bruke otrivin nesespray, ikke lenger enn de 10 dagene som står på pakningen. Hostesaft vet jeg ingenting om.

 

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du! Du kan ta paracet i alle fall. Og hostesaften Tuxi kan du også bruke (kanskje andre også); her har jeg klipt ut fra Felleskatalogen om Tuxi:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet kan brukes under graviditet i terapeutiske doser.

 

Bedre å ta paracet enn å få høy feber, det kan nemlig være skadelig for fosteret.

 

Nesespray: Rhinox: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Vaskokonstriktive farmakodynamiske effekter indikerer at oksymetazolin kan være skadelig under graviditeten. Det er lite sannsynlig at preparatet kan forårsake fosterskadelige effekter. Preparatet kan brukes under graviditet i terapeutsiske doser.

 

Hvis du har en annen type nesespray eller hostesaft enn de jeg skrev opp, kan du søke på de på felleskatalogen.no, og lese under punktet Amming/Graviditet.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta paracet for feber , og saltvanns spray til nesen ;-)

 

Men ring legen hvis du er usikker , for det er jobben hans å svare på spørsmål ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracet og pinex er helt trygt. Vet ikke med nesespray men du kan jo i hvert fall ta saltvannsdråper. Og i stedet for hostesaft kan man jo ta halspastiller

 

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk.. må invistere i en temperaturmåler i morgen da.. har ikke, bare kjenner at jeg er kokvarm og blank på øya + kan sove i timesvis..

Og otrivin så jeg får puste litt innimellom :-)

Takke-takk håper det går fort over

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...