Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #1 Del Skrevet 15. mars 2007 .. og fytti grisen det gjorde vondt. Har arr på puppen etter at hun beit seg godt tak i går kveld. I ettermiddag hadde jeg skikkelig ammeangst. NOen av dere som har sluttet å amme pga. piraya-angrep? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjolla Skrevet 15. mars 2007 #2 Del Skrevet 15. mars 2007 JA, DET ER DRITVONDT!!! Snuppa har heldigvis bare gjort det et noen ganger, så jeg har ikke tenkt å slutte og amme pga det. Men man vet aldri, plutselig kan hun jo få det for seg at hun skal bite hele tiden, da holder jeg ikke ut. Har hørt at man skal si nei og trykke barnet inntil brystet hver gang de biter. Jeg har prøvd det, men da bare kikket hun opp på meg og lo.... festlig! En gang bet hun så vondt at jeg sa NEI litt høyere enn jeg hadde tenkt, og da svatt hun og begynte å gråte stakkars liten, og da fikk jeg selvfølgelig så dårlig samvittighet at det var helt ille. Gikk heldigvis raskt over da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tre små... Skrevet 15. mars 2007 #3 Del Skrevet 15. mars 2007 huff. stakkars deg!! jenta mi bet noen få ganger med en gang tenna kom frem.. men det er lenge siden nå så det går bra.. men husker jeg grua meg til å amme ho de dagene... ho bet da med engang jeg la ho til om ho ikke var veldig sulten så måtte være sikker på at ho var så sulten at ho ville spise og ikke bite.. tror jeg hadde vurdert å slutte om det ikke hadde gitt seg ja. vet om andre som har sluttet pga dette.. det er jo forferdelig vondt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Patrick*e blitt storebror Skrevet 16. mars 2007 #4 Del Skrevet 16. mars 2007 jepp her er det mye biting,men ammer enda. Men visst han fortsetter å tygge og bite sånn her,så vet jeg ikke hvor lenge jeg klarer å fortsette med ammingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetussa Skrevet 16. mars 2007 #5 Del Skrevet 16. mars 2007 Hehe, det er ikke noe særlig! Jeg har alltid vært obs på å koble henne av når melka ikke kommer lenger, og hun er "ferdig" med svelginga. Men en kveld beit hun i det hun koblet seg på - fyttirakkern! Da ble jeg plutselig mer oppmerksom når hun koblet seg til også. I denne linken står det gode råd om biting http://www.kellymom.com/bf/older-baby/biting.html - generelt er det å si at kosesuging etterpå er en risikosport når tennene er oppe, og å "hjelpe til" når hun skal ta sugetak om babyen biter bør melka kommer. Men du må få gjort noe med sårene dine om de ikke gror. Kjøp lanolin-salve på apoteket. Nevner du at du har fått sår i tillegg, kommer de sikkert til å prøve å prakke på deg brystskjold også, men vær klar over at det bør kun brukes om ALT annet er utprøvd - sugetaket blir annerledes og kan føre til puppenekt når du prøver uten. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå